[Mplayer-felhasznalok] TV-ből felvétel vs. hang

Horváth Csaba horvathcsabalaszlo at gmail.com
Sun Nov 30 12:39:46 CET 2008

Hello!

Na itt a megoldás!
A hangolással volt baj, ami a képminőségből nem következett, de az audio módra
ennél a kártyánál nagyon nagy hatással van... Valószínű nem európai a kártyám
vagy valami elhalt a tunerben, de mindig is elég meredek volt behangolni úgy
hogy élvezhető képet + hangot is adjon. (A kép általában csíkos vagy zajos,
akármit csinálok). Viszont most már nem fogom lecserélni, pár éven belül
úgyis digitálisos leszen minden, akkor majd szerzek egy digitális tunert.

A parancssor ez volt :

mplayer tv:// -tv
driver=v4l2:device=/dev/video0:input=0:adevice=/dev/dsp:audiorate=44100:amode=2:normid=0:quality=100:forceaudio=0:width=768:height=576:buffersize=1000:fps=25:volume=100:chanlist=us-cable:channel=30

Amode azért mert a sztereo tunerem úgyis csak az egyik hangsávot tudja
venni---> monósítani kell, a chanlist azért hogy a csatornák legalább kb.
passzoljanak valami emberi frekitáblára (freq nekem nem ment :( ), a channel
az ugye a csatorna. Normid meg 0, ugye PAL. Amúgy nekem felvétel közben meg
is szólal a hang, mert átküldi a line inre :D

Érdekes, a tvtime meg us-cable NTSC frekiket használ... 8-O Na persze tök más
a csatornaszámozása, szóval még egy darabig eltart mire összehozok egy rendes
listát... Mondjuk úyis kb. 3-4 adót nézek+vennék fel, ezeket kell csak
megtalálnom.

Felvenni meg a Fazekas ferenc által megadott enkóder opciókkal nagyon jó
minőségben lehet, ajánlom mindenkinek! A v4l parancssorból meg lehet az
enyémmel próbálkozni :)

Cs.