[Mplayer-felhasznalok] TV-ből felvétel vs. hang

Fazekas Ferenc Soltan at pr.hu
Thu Nov 27 20:39:00 CET 2008

2008. 11. 27, csütörtök keltezéssel 18.44-kor Horváth Csaba ezt írta:
> Hello!
>
>  Akkor jó helyen kapcsolgattam, a kmix-ben Line In-en van minden bemenet,
> Alsamixerben is...
>
> Cs.
Van még kettő opció is. Én oss-t használok mert alsa-val nem jött össze.
Tehát adevice=/dev/dsp és forceaudio=1. Ha ezek után se megy akkor
valami más hiba lehet. De beadom az én parancssoromat ezzel nekem nálam
működik a tv-ből a felvétel. Ha a kerneled frisseb 2.6.23-2-nél akkor a
normid kapcsolót nem kettesre kell venni hanem négyesre mert az a PAL.
De a parancs elindulásakor kiírja, hogy a normid opcióhoz milyen szám
milyen normát takar. De íme az én parancsom:
 mencoder -tv
driver=v4l2:device=/dev/video0:input=0:channel=E7:adevice=/dev/dsp:audiorate=44100:amode=1:normid=2:quality=100:forceaudio=1:width=768:height=576:buffersize=1000:fps=25 -endpos 00:05:00 tv:// -o /media/kulso/home/Video1.avi -ovc lavc -lavcopts vcodec=mjpeg aspect=16/9 vbitrate=9000 vqscale=3 q=0 padding=1 keyint=250 abr:vhq -oac mp3lame
Persze a channel opció helyett a freq opciót is meg lehet adni ha tudod
a freqvencia kiosztást.