[Mplayer-felhasznalok] aspect - no respect

jzana Janos.Zana at uni-corvinus.hu
Wed Feb 14 08:42:55 CET 2007

Skip írta:
> keress ra az aspect-re "... mas lejatszok rossz keparanyt fognak
> hasznalni."
> Probald meg atmeretezni vmi megfelelo keparanyuba, pl. 320x240-be.

Sikerült.

Most már az okát is tudom:
Az asztali DVD felkínálja az XP, SP, LP, EP formátumokat. Persze, a
gyártó mem közli, hogy ez mivel jár.
Én meg figyelmetlenül néztem a képméretet, azt hittem, hogy fordított
sorrendben írja ki a szélességet és a magasságot.
LP longplay tehát az LG-nél azt jelenti, hogy 720x576 helyett 352x576
méretű képet készít, aza: sorirányban felére csökkenti a mintavételek
számát. Ezt a DVD lejátszók értik, de az mplayer valóságos képaránynak
fogadja el. Gondolom, az EP felvételnél 176X752 képméretet készít.

Üdv, János