[Mplayer-felhasznalok] Mplayer video TV kimeneten szaggat

Horvath Andras han at log69.com
Sun Dec 9 20:23:06 CET 2007

Üdv,

Következő dolgot nem tudom megoldani (Google és lev listák olvasása
már megvolt :)

Mplayer RC2-m van forrásból fordítva. Iszonyatosan gyors és szuper
és testreszabható. Nagyon tetszik. A legjobb!

Csináltam egy scriptet, hogy avi fájl klikkelésére az NVidia kártyám
TV kimenetére tegye ki teljes képernyőn a videót.

NVidia Twinview a cucc. Egy nagy képernyő bal oldalán az X fut a
rendszer desktoppal, a másik része ennek a képernyőnek található a
jobb oldalán. Ez látható a TV-n.

A baj az, hogy a film szaggat a lejátszás közben (úgy olvastam, hogy
'jittering'-nek hívták ezt az effektust). Gondolom azért, mert a TV
50 Hz-e nincs szinkronban a Desktop 60 Hz-ével. Arról ne is
beszéljünk, ha pl. nem 25 frame-es a film, hanem 24 vagy 30. Na
szóval próbálkoztam VSYNC kapcsolóval meg a monitor frekijénak
megadásával, de semmi haszna (a Manual-ban benne is van, hogy csak
bizonyos megajtó kimeneteknél van hatása, nekem XV-n van). Vagy az
is lehet a probléma, hogy nem használ dupla puffert a kép kirakásához?

Itt a script:
mplayer -panscan 0.5 -monitor-vfreq 50 -refreshrate 50
-stop-xscreensaver -xineramascreen 1 -fs film.avi

Valami megoldás lehetséges?

Előre is Köszi.
András