[Mplayer-felhasznalok] streaming mplayer/mencoder-rel

Szládovics Péter peti at szladovics.hu
Tue Apr 17 07:54:49 CEST 2007

Szládovics Péter írta:
> Sziasztok,
>
> Szeretnék csinálni egy egyszerű (?) stream folyamot mplayer/mencoder
> párossal - már amennyire ez megvalósítható.
> Ha kell hozzá egy (vagy több) más alkalmazás, az alapvetően nem baj, de
> mindenképpen az mplayer/mencoder kimenetét szeretném valamilyen módon
> streamben kiküldeni, és a cső másik végén mplayerrel elkapni, és
> megjeleníteni. Az, hogy a stream forrása éppen mi (avi, mpg, DVD/(S)VCD,
> TV, stb.) szerintem tök mindegy, de ha nem, akkor majd megmondjátok,
> hogy miért.
> Lehetséges-e a dolog?
> [...]

Na, eljutottam oda, hogy a dolgokat a könnyebbik oldaláról közelítsem
meg. Tételezzük fel, hogy a mencoder senkinek nem ad át semmit, hanem a
TV-ről lekapott streamet olyan formátumba alakítja át (bitráta, kodekek,
formátum), amit a legtöbb médialejátszó megeszik (realplay, quicktime,
mplayer, winamp, wmplayer, stb.), és az eredményt egy named pipe-ba
nyomja, ami apache alól hozzáférhető.
Kérdés az, hogy van-e az ötletnek létjogosultsága?

Továbbá, melyik a legfogyaszthatóbb formátum úgyértve a kép/hangminőség
vs. bitráta, azaz kisebb sávszélesség mellett a lehető legjobb minőség.

Amit szeretnék: 256-384kbps video, és 48-96kbps audió. A video
300x210-es felbontású lesz, tehát nem nagy, a hang meg lehetőleg vbr,
32khz, 16 bit, és joint stereo.
Nem tudom, mikor lesz annyi időm, hogy doksit bújjak, ha az encodinghoz
van valakinek működő példája valami scriptben, egy copy+paste sokat
lendítene a dolgon.

Előre is köszi a tippet/segítséget,

PtY