[Mplayer-felhasznalok] Re: HTPC

Also-Antal Csaba antalcs at axelero.hu
Wed Apr 26 03:30:16 CEST 2006

> ok. en nem akarok annyi penzt kolteni a hazimozira, hogy
> kulon hazimozi erositot vegyek...

pedig anelkul nem megy.

> ok. Ugy erted, hogy Neked van, vagy ugy erted, hogy "igen,
> valakinek biztos van tapasztalata"?

nekem is van meg masnak is van :D. olyan 3 eve van linux alapu htpc-m
amit folyamataosan fejlesztek/tettem. ennyi ido alatt az jott le, hogy a
linux a legnagyobb joindulat mellett sem alkalmas erre a celra. jobban
jarsz egy win alapu rendszerrel. a masik tapasztalat, hogy a vga-k
minosege a broadcast tv-k minoseget nem eri el. tehat nem lesz olyan
keped a tv-n meg rgb kabellel sem mint ami az antennarol jon. g400-tol
gt6600-ig mindnet probaltam. ugyanez igaz a projektorokra is, 600k-tol
kezdodik a meguti a mercet es 3M korul vannak a turheto cuccok.

a tunerkartyakkal ugyanaz a helyzet, mint a vga-val, a kommersz kayrtak
nem tudnak jo kepet csinalni, amit mega vga is tovabb ront. a legjobb
minoseget az ati aiw kaytak tudjak, vga es tuner szempontbol is, de
linux alatt a tuner resze nem hasznalhato.

> ha igazi asztali divx lejatszo-potlo gepet akarok epiteni,
> akkor hianyzik a DVD menu.. szerintem.

beallitod az mplayer-t hogy alapbol magyar hangal es felirattal jatszon
le ezen kivul nem tudodm mit erdemes meg menu-bol alltani...

> erre mar irtam, de meg annyit hozza, hogy ugy tudom bizonyos
> alaplapokon az S/PDIF csak stereot ad ki...

elkepzelheto, de nehezen hiszem. van spdif passthrough az mplayer-ben.
az nem csinal semmit a hangal, csak az adatokat tolja at. en a
codec.conf-ot atirtam  ertelemszeruen, igy az osszes dts-t siman atkuldi
az erositonek az dolby-kat meg a sztereot helyben dekodolja es sztero
hangkent kuldi at.

udv
Csaba