[Mplayer-felhasznalok] mencoder es sok avi file

Tomi tomi at webgrafika.hu
Wed Feb 16 22:12:21 CET 2005

Tibor. Nagy írta:

> Sziasztok!
>
> Lehet, hogy tul buta kerdes, de mi a legegyszerubb mod arra, hogy
> mencoderrel tobb 1.8GB-os mjpeg filebol 1 mpeg4-et csinaljak?
>
> Probaltam " cat 1.avi 2.avi |mencoder -opciok -"
>
> Az elso file az mukodik, de a masodik mar nem. :(
>
> A kodolas elott szinten nem celszeru osszefuzni a mar amugy is nagy
> mjpeg fileket szerintem.
>
> Scriptet irva megoldhato, hogy egyenkent atalakitom az mjpeg-eket,
> majd osszefuzom, de hatha van valami egyszerubb megoldas.
>
> Koszi,
> Tibi

Hello!

Nekem sikerült videóvágásra használnom a mencoder-t. Szintén brutális
méretű (1-7GB) mpg fájlokban volt az alapanyag.
A doksiból az derül ki, hogy az avit lehet vagdalni, és ragasztani.
Próbáltam mpg-t, dvd-s .vob-ot az általad írt parancshoz hasonlóval
összerakni, de vagy használhatatlan volt, vagy csúszott a hang a képhez
képest.

Tehát először is kódold át a forrásfájlokat egyenként divx4-es aviba:

mencoder bemenet1.mpg -ovc lavc -lavcops vcodec=mpeg4:vbitrate=1100 -oac
copy -ss 0:40:33 -o atmeneti1.avi

mencoder bemenet2.mpg -ovc lavc -lavcops vcodec=mpeg4:vbitrate=1100 -oac
copy -ss 0:40:33 -o atmeneti2.avi

...stb

Fontos: a vbitrate és az audió kodek legyen mindegyiknél ugyanaz.
Ilyenkor beadhatsz kezdő pozíciót a -ss 1:23:00 VAGY végpozíciót -endpos
1:22:33, így eltávolíthatod a felesleges részeket. A minőség romlik,
annak függvényében, mennyit írtál a vbitrate után. Érdekes módon ha nagy
számot írsz, akkor a fájlméret megmarad. (hol van itt a tömörítés?)

Ezután jöhet a ragasztó

cat atmeneti1.avi atmeneti2.avi | mencoder -noidx -ovc copy -oac copy -o
majdnemkesz.avi -

(A végéről ne felejtsd le a minuszt.)
Ezután indexeld a végeredményt (ez néha megakadályozza a hang elcúszását)

(Ha valaki tudja, hogy mire jó az avik indexelése, akor írja meg.)

mencoder majdnemkesz.avi -idx -ovc copy -oac copy -o kesz.avi

W Tomi