[Mplayer-felhasznalok] VHS-rol felvetel

Arpi arpi at mplayerhq.hu
Mon Oct 11 14:20:06 CEST 2004

Hi,

> Ha jol emlexem a VHS eleve negyed pal felbontas, tehat elg az a meret.

olyan nincs, hogy negyed felbontas.
a VHS kisebb savszelesseg (analog technika, emberek! videoszallagon
nincsnek pixelek...), es igy a vizszintes felbontas kisebb.
a fuggoleges ugyanannyi, 576 sor, de ugye interlaced.

en azt szoktam ilyenkor, hogy minden 2. filed-et dobom,
azaz -vop field=0, es a maradekot scale-zom meretaranyosan,
altalaban 320x288 vagy 360x288, kinek melyik tetszik jobban.
a masik verzio az svcd modszer, pl. scalezni 400x576-ra,
lejatszaskor ugyis scale-zodik a keparany miatt 720x576-ra,
igy folos info nincs tarolva de informaciovesztes (fel
kepkocka) sincs. ellenben a deinterlaceles eleg gaz, plane,
hogy vhs-nel meg eros zajszures is elkel ra, az meg nem
baratkozik a deinterlacerrel.

A'rpi / MPlayer, Astral & ESP-team

--
MPlayer's new image: happiness & peace & cosmetics & vmiklos