[Mplayer-felhasznalok] szellemkép

Gábor Lénárt lgb at lgb.hu
Tue Nov 16 13:53:28 CET 2004

On Tue, Nov 09, 2004 at 08:30:49PM +0100, Nagy Ga'bor wrote:
> Ennél az én javaslatom kissé konstruktívabb. Eleve meg kell akadályozni,
> hogy szellemképes legyen. a szellemkép ha jól értettem attól keletkezik,
> hogy a hullámok vételekor nem csak az adás jön le, hanem mindenféle közeli
> dolgokról visszaverődve is megtalálja az antennát. Ez egy kis késleltetést
> jelent, ezért van szellemkép. Ha az antenna "szabadon" van, tehát nem tud

Nem (illetve nem CSAK, emiatt is lehet, legalabbis elemeletileg ez
a magyarazat is lehet helyes), altaban a szellemkep azert all elo,
mert illesztetlenseg lep fel valahol az antenna es a vevo kozott, pl
impedanciakulonbseg ahol a hullamok egy resze a kabelben pl ott
visszaverodik es szep kis kvazi-allohullam frontot alakit ki aminek
egy resze pl nehany "ping-pong" effekt utan reszben bejut a vevobe.
Legalabbis nekunk anno igy magyarazatak tobbek kozott ;-)

> visszaverődni a jel semmiről, akkor nincs szellemkép. Különösen a közeli
> fémtárgyak az okai, ha jól sejtem.

Ez is lehet ok mondjuk mint irtam ...

- Gábor (larta'H)