[Mplayer-felhasznalok] g450 cable

Khiraly khiraly at cia.hu
Thu May 13 17:07:22 CEST 2004

Szervusz Ghosty!

Jomagam is egy hasonlot akarok csinalni.
(Btw, nem tud valaki egy PCI-s matrox kartyat?(Millenium II pl.)

Eloszor is(remelem nem veszitek reklamnak), van a hwsw.hu-n egy ilyen
forum:
http://forum.hwsw.hu/index.php?showtopic=42212&st=0

Itt lenyegeben errol van szo 8 oldalon keresztul, tobb megvalositas is
szoba johet. Egyik emberke ezt meg is csinalta.

Amik (bennem) felmerulnek kerdeskent:
- Az emlitett kepen Video composite kimenetet jelol(Csync igazabol) amit
a 20-as SCART bemeneti csatlakozora megy.
Alapesetben Hsync(13 VGA)-et es Vsync(14 VGA)-et ad ki a kartya.
Szoftveresen (allitolag) vindoz alatt valami powerstrip programmal meg
lehet adni neki, hogy a Hsync helyen Csync-et adjon ki a kartya.

Letezik-e ez linux alatt(Xf86config-ban valahol), hogy Csync vagy
Hsync+Vsync -et adjon ki a kartya? Nvidia allitolag nem tud ilyet, csak
a Matrox meg az Ati.

Ha szoftveresen nem megoldhato, itt egy egyszeru kapcsolas ra:
http://www.nexusuk.org/projects/vga2scart/schematic.png

- A TV-nek tudnia kell a SCART csatlakozon keresztul *RGB* jelet
fogadnia. Ez nincs benne minden TV-ben(ez a tudas;), mostaniakban csak a
dragabbakban, illetve allitolag a nagyon regiekben. Ennek utana kellene
nezned.

Ha nem tud a TV-d RGB-t, akkor se keseredj el, mert van erre is
kapcsolas;):
http://www.nexusuk.org/projects/rgb2svid/circuit.php
Ez RGB-bol S-Video jelet csinal.

Igazabol nem tudom hogy eredetileg az altalad emlitett kapcsolason azok
az ellenallasok minek.
Itt egy masik megvalositas ugyanarra(ezt csinalta meg a topikindito):
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart

Itt allitolag a 12V-ot nem kell bekotni(mert ha rosszul csinalod annyi a
TV-dnek), csak az 5V-ot, ami kijon a VGA kartyabol is.

Itt van nehany modeline is, ha megcsinaltad:
Modeline "720x576pali" 13.88 720 742 808 888 576 580 583 625 -hsync
-vsync interlace
Modeline "720x288pal-half" 13.88 720 742 808 888 288 290 292 313 -hsync
-vsync

---
Nagyjabol en is ilyet akarok megcsinalni, a *tokeletes* TV-kimenetet.
Mert az nvidiamnak szanalmas, es nem is fuggetlen.

Tobb lehetoseg kozul valogathatok:
- Dual-heades uj kartya(elvetettem)
- Matrox PCI vidkartya(aszem ez lesz), Millenium II -re gondoltam. Csak
nem kapok sehol hasznaltan.
- A forumon ilyen kartyat ajanlottak:
Sigma Design Realmagic Hollywood Plus
(http://www.tomshardware.hu/video/02q2/020621/index.html)
Sigma Designs’ REALmagic Xcard (tm)

Az a bajom a Sigmakkal, hogy:
- Fogalmam sincs hogy muxenek linux+mplayer alatt(valakinek 5lete?)
- Kodekfuggok(mpeg-2, mpeg-4), mit csinalok 3 ev mulva, amikor mar
valami ujabb/szebb/jobb kodekkel nyomjak a videjokat a neten?

Kabelezes:
Ahogy en kivettem tobbfelebol is valogathatsz:
- SCART kabel(nem ajanlom mert rohadt draga, mert az igaziba 19 vezetek
van)
- VGA kabel(imho nalam ez lesz)
- UTP kabel (CAT5 aszem ez a neve), szoval itt megvan mindennek a drotja
- Koax kabel 75 Ohm-os antenna kabel(23Ft/folyometer)
- Lehet meg Wifis SCART tovabbitot is kapni:
http://www.depo.hu/?page_number=6&id=16205&lid=1&csid=281
(brutto 23ezer)

Nem tudom, hogy neked mekkora az athidalhato tavolsag, de nalam nem
kicsi(14,6meter). Nalam monitor+bill+eger egyik
szobaban|fal|szgep|fal|TV

Ui: Nemtom mennyire igaz, de tobb vidkartya kezelese nem tul kiforrott
linux alatt, es vagy megy, vagy nem. Talaltam erre linket is:
Linux Cart Compatibility list (http://startx.times.lv/eng-video.html)

Remelem nem untattalak titeket!

Udv,
 Khiraly