[Mplayer-felhasznalok] libdvdread: Could not open device with libdvdcss

Fabian Attila fabiana at elte.hu
Wed May 12 20:48:18 CEST 2004

Lefordítottam a libdvdcss-1.2.8-at és a libdvdread-0.9.4-et és az mplayer
1.0pre4-et ebben a sorrendben. Minden simán lefordult, de a következő
parancsra kapok egy hibaüzenetet és kaput:
mplayer dvd://

Font /usr/local/share/mplayer/font/font.desc loaded successfully! (206 chars)
Linux RTC init error in ioctl (rtc_irqp_set 1024): Hozzáférés megtagadva
Try adding "echo 1024 > /proc/sys/dev/rtc/max-user-freq" to your system
startup scripts.
Using usleep() timing
Can't open input config file /home/mzperx/.mplayer/input.conf: Nincs ilyen
fájl vagy könyvtár
Can't open input config file /usr/local/etc/mplayer/input.conf: Nincs ilyen
fájl vagy könyvtár
Falling back on default (hardcoded) input config

dvd:// lejátszása
libdvdread: Could not open device with libdvdcss.
libdvdread: Can't open /dev/dvd for reading
Nem tudom megnyitni a DVD eszközt: /dev/dvd

A következőre pedig:
mplayer dvd:// -dvd-device /mnt/dvd

[...]

libdvdread: Attempting to use device /dev/hdc mounted on /mnt/dvd for CSS
authentication
libdvdread: Could not open device with libdvdcss.
libdvdread: Can't open /dev/hdc for reading
libdvdread: Device /dev/hdc inaccessible, CSS authentication not available.
A lemez struktúrájának olvasása, kérlek várj...
42 sáv van a DVD-n.
Az adott DVD sávban 20 fejezet van.
1 darab kameraállás van ezen a DVD sávon.
DVD sikeresen megnyitva!

Az MPlayer futása 2-es szignál miatt megszakadt a demux_open modulban

Itt látszólag sikeressen megnyitott valamit, de a videó ablak nem jelenik meg
és a libdvdread-os nem tud megnyitni valamit hibaüzenet továbbrais van.
A /dev/dvd --> /dev/hdc --> /mnt/dvd hozzáférések rendben vannak szerintem,
mindenki hozzáférhet az eszközhöz. Az mplayer configure-ban kapok egy sort
ami aggaszt, de az okát nem tudom:
  Disabled optional drivers:
    Input: tv-bsdbt848 live.com dvdread dvb

Ugyan ez a probléma jelentkezik az mpayer 1.0pre3-nál is.
Mit bénásztam el? Köszönöm a segítséget.

Ati