[Mplayer-felhasznalok] RE OFF:g550 dvi tft

lo szerafin loszerafin at freemail.hu
Sat Jan 24 00:00:39 CET 2004

ZIEGLER Ga'bor <ziegler at alpha.tmit.bme.hu> írta:
> [...]
kolléga az

Nagyon sajnálom a kialakult flame-et.

Ha az általam elkövetett konfigurációs hibára kérdeztél rá:

Szerintem részben rossz kernelt használtam,
(Ugyanez a konfig se 2.4.23-mal, se 2.4.24-gyel nem ment, csak
miután feltettem a pre6-patch-et.
részben nem használtam framebuffer-t.

Ha a hibajelenségre kérdeztél rá:

A boot utáni első X indítás sikeres volt. A továbbiak
általában nem.
A monitor 'No signal'-t írt ki. De volt úgy, hogy
1. indítás jó
2. indítás : rövid tétovázás után lett kép, de a monitor kiirta,
hogy jobb lenne, ha 1280x1024 at 75Hz-et használnék
3. indítás: No signal

Az elején kínlódtam azzal, hogy az X nem tudott rendes
modeline-t
előállítani, de ez megoldódott a read-edid programmal.

mélyen hallgat...

Nem. Ezzel próbálkoztam korábban is. Szerintem ez már nem
élő opció.
Azért gondolom ezt, mert:

a, A generált X config fájlban (XFree86 -configure) nincs is
ilyen opció,
csak DigitalScreen1 és DigitalScreen2. Ezekkel próbálkoztam is.

b, Az X mindig jól felismerte, hogy DVI-t használok:
(II) MGA(0): Digital screen detected on first head.

c, Ráadásul ez is van a logban:
(WW) MGA(0): Option "DigitalScreen" is not used

Én arra tippeltem, hogy valamilyen inicializációs hiba a
jelenség oka.

Összehasonlítottam az X logját az első és a második indítás
után, de
csak egyetlen sor különbség volt:

(II) PCI: stages = 0x03, oldVal1 = 0x80020040, mode1Res1 =
0x80000000

Itt az oldval1 előszőr mindig 0 volt.

Egyébként van még egy hiba:

Ha pihen a monitor, fekete háttér előtt vékony függőleges
fehér csíkok ugrálnak. Az X indítása után mielőtt lenne kép,
szintén
ilyen jelenség látható.

KL