[Mplayer-felhasznalok] RE OFF:g550 dvi tft

ZIEGLER Ga'bor ziegler at alpha.tmit.bme.hu
Fri Jan 23 17:33:49 CET 2004

> Re: [Mplayer-felhasznalok] RE OFF:g550 dvi tft
> Feladó:
> Veres Imre <six at freemail.hu>
> Dátum:
> 23 Jan 2004 10:33:09 +0100

>De ertsd mar meg, hogy mindketten DVI kimenetrol hajtjuk!

Én értem.
Te nem érted, hogy hiába hajtjátok DVI kimenetro"l mind a ketten,
alapveto"en eltér egymástól a két eset:
1. DVI kiemenetro"l analóg CRT
2. DVI kimenetro"l digitális LCD

Szerinted a ketto" ugyanaz, szerintem pedig nagyon nem. Le is írtam,
hogy miért. Adtam hozzá linket is. Erro"l még írok többet is lentebb.

>Elhiszem, hogy kurvara ertesz hozza, de akkor miert csak az en levelemre
>birtal megmoccanni?

Mert csak napi egyszer olvasok mplayer listát (digest) és tiéd volt a
legutolsó levél ebben az ügyben abban a digestben, amiben panaszkodsz a
"fikázógépekre".
Ezért.

>Ha annyira okos vagy a temaban, akkor osszad az
>eszt, b+!

A stílusodról: "no comment".

Nem vagyok nagyon okos, csak szoktam használni az Internetet. Mivel
felbosszantottál, ezért
belenéztem a "gyári" Matrox Linux driver Release Notes-ába, azaz nekem
megvolt az RTFM flame-elés helyett
(ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/archive/linux/2003/lnx30notes.txt):

>The DualHead Multi-Display - Merged feature is available on G450-
>and G550- based products only. Please take note that this feature
>does not support DVI monitors in XFree86 4.2.0, 4.2.1 and 4.3.0.

Megjegyzem, hogy Ló Serafin kolléga 4.3.0 XFree-t használ , tehát az a
"szerencséje", hogy single-head-et akar...

Aztán:

>[...]The Matrox HAL ("Hardware Abstraction Layer") is a special library
>to enable features not supported by the standard XFree86 driver.
>It's required for [...]DVI support with G550 products. [...]
>The HAL library is not required for basic DualHead support
>(without a DVI monitor) with G450- and G550-based graphics
>hardware. [...]
Tehát ismétcsak: kell HAL DVI-hez és nem muszáj HAL az analóg VGA-hoz.

Ló Szerafin leírja ugyan a "megtalált megoldást"
(http://www.linuxforum.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=40603#40603),
de itt csak azt írja le, hogy hogyan mu"ködik, de nem szól arról, hogy
konkrétan mit kellett változtatnia, azaz konkrétan mi volt a rossz. A
LinuxFórumos bejegyzésébo"l úgy tu"nik, hogy eredetileg is használta a
HAL modult (mga_vid_hal), szóval más lehetett a gáz...

Nézegetve Ló Szerafin sikeres konfigját, gyanús lett a "DigitalScreen "
opció. Nosza, Guggolásztam egy kicsit (a.k.a. RTFM):
Pl. a
http://lists.debian.org/debian-user-german/2003/debian-user-german-200310/msg03408.html
oldalból kiderül, hogy valószínu"leg két lényeges opció kell:

> Option      "HWCursor" "off"
> Option      "DigitalScreen" "yes"

A hardver egérkurzor kikapcsolását már a DRI kapcsán (hardver gyorsítás)
is javasolja más HOWTO, a DigitalScreen opcióval most találkozom elo"ször.
(Ismételten) megnéztem
http://www.bglug.ca/matrox_tvout/g450_tvout_howto.html oldalt, ott szó
sem esik erro"l az opcióról, szóval szerintem a kritika jogos volt, és
inkább te "fikázol" és nem téged "fikáztak".

Remélem elég észt osztottam, de azért Ló Szerafin kolléga az épülésünkre
megírhatná, hogy mi volt a konkrét hiba?

Az általa közzétett XFree konfigban BENNE van az bizonyos
"DigitalScreen" "yes" opció, amiro"l a tv-out howto mélyen hallgat...
Lehet, hogy csak ez az egy sor hiányzott??

G.