[Mplayer-felhasznalok] ati radeon meg a tvtuner esete

LeVA leva at az.isten.hu
Fri Jan 23 17:05:44 CET 2004

Hello!

Ez nem is igazan mplayer-es problema, de azzal is elo tudom idezni, szal
gondoltam leirom, hatha tud valaki segiteni.
Van nekem egy ati radeon 9200 kartyam, es egy Pinacle PCTV Pro (vagy egy
AVerMedia TVPhone 98, ez szabadon valaszthato :) tuner kartyam. A
lenyeg az, hogy ha az xfree confba be van kapcsolva a dri (akar a Load
"dri"-vel, akar a videokartya driverenek az Option no_dri "no"
kapcsolojaval), es tevet szeretnek nezni (xawtv, v. mplayer tv://),
akkor olyat csinal a rendszer, hogy leuti a monitort suspendbe, es
ezekutan mar csak a jo Isten, a reset gomb, vagy egy vakon ctrl+alt+f1
-> ctrl+alt+del tudja ujra bekapcsolni. Minden oke, hogyha nincs
bekapcsolva dri. Viszont igy dri nelkul meg nincsen overlay (lehet hogy
dri-vel se lenne overlay, ezt meg nem sikerult megneznem a fent
emlitett esemenyek miatt), es xawtv-vel is csak grabdisplay-be tudom
nezni a tevet, ami tetu lassu. Esetleg valaki tudna egy athidalo
megoldast, miszerint legyen dri is (mer az kell a jatekokhoz :), es
legyen overlay-em (mer ez meg a tevehez kene). Nagyon megkoszonnem.

Ja, amikor levagja suspendbe a monitort, se az xfree logba, sem pedig
egyeb mas logba nem olvashato semmi rendellenes.
A kartyahoz az fglrx (ati hp-rol letoltott driver) meghajtot hasznalom,
mert hatalmas szerencsemre pont egy olyan kartyat sikerult vennem
(9200), amivel nem indul el az xfree's radeon_drv driver. Valahogy ugy
nez ki a log asszem, hogy supported cards: ... 8900, 9000, 9500 stb...

MPlayerem 1.0pre3, XFreem 4.3.0, ati driver meg 3.7.0.

Elore is koszonom kedvessegeteket.

LeVA

--
LeVA