[Mplayer-felhasznalok] RE OFF:g550 dvi tft

ZIEGLER Ga'bor ziegler at alpha.tmit.bme.hu
Thu Jan 22 13:48:14 CET 2004

> Re: NODAEMON Re[2]: [Mplayer-felhasznalok] OFF:g550 dvi tft
> Feladó:
> Veres Imre <imre.veres at mail.online.hu>
> Dátum:
> 21 Jan 2004 18:24:44 +0100

>Az a problemaja, hogy nem megy a DVI. En pedig irtam, hogy nekem meg
>megy, X-es driverrel.

Szerintem szezonról és fazonról beszéltek: te analóg monitort használsz,
o" pedig digitális tft-ro"l, lásd $subject

>A leirast meg pluszkent odairtam, hogyha esetleg
>kellene tvout; de mint a neveben is benne van, az a tvout leirasa.
>Lehet, hogy pongyolan fogalmaztam, de Te meg szerintem felre akartad
>erteni... akkor majd akinek kell segitseg, megkeres maganban, mert ezen
>a listan csupa fikazogep van... :-(

Vannak fikázógépek, de az RTFM a magabiztosaknak sem feltételenül árt.

Amit ugye kétféleképpen tehet meg: analog-DVI (DVI/HDB15 átalakítóval,
vagy anélkül), vagy digitális-DVI.

>Ahogyan en is hasznalom, mert nem fogom atdugni allandoan, es a DVI
>kimeneten van a DVI2VGA atalakito, azon egy analog monitor log.

Tehát te "normál analóg VGA monitor" használsz, míg a kérdés "dvi
tft"-ro"l szólt (ami felteheto"leg digitális DVI, mert bár van analóg
LCD is, de azoknak rendszerint HDB15-ös csatija van, lásd pl. a Sony
SDM-S71R, ami nem is az alsó árkategória). Analóg és digitális:
erremondtam fentebb, hogy "szezon és fazon"

Szerintem tehát nem "fikáztak", de még ha azt tették is volna, az talán
még jogos is lett volna.

Kis kitéro" a csatikról:
HDB15:
=====
a g550 DH kártya analóg VGA csatlakozó aljzata. Ide be lehet dugni:
1. analóg-VGA bemenetes monitort (azaz analóg bemenetes CRT, vagy analóg
bemenetes LCD Flatpanel, vagy analóg bemenetes projektor, stb.), vagy
2. TV-out átalakító kábellel videójel (Composite, vagy S-VHS) bemenetu"
háztartási TV-t, videó magnót, camcordert, projektort, akármit.
A tv-out kábel rajza: ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/forum_img/dhpinout.gif
A HDB 15csati rajza:
ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/forum_img/connector.gif, vagy
http://www.networktechinc.com/technote.html

DVI:
===
A g550 DH kártya DVI csatlakozó aljzata, ami egyesítve tartalmazza az
analóg RGB videójeleket és a digitális videó jelet.
A DVI csati lábkiosztást lásd: http://www.networktechinc.com/technote.html
Ide be lehet dugni:
1.DVI/VGA átlakítóval: analóg-VGA bemenetes monitort (azaz analóg
bemenetes CRT, vagy analóg bemenetes LCD Flatpanel, vagy analóg
bemenetes projektor, stb.)
2. közvetlenül (átalakító nélkül): DVI csatlakozós monitor, lcd panelt,
projektort. stb., AKÁR digitálisat, AKÁR analógot, hiszen a DVI
csatlakozóban (TELJES KIÉPÍTÉS ESETÉN) ott van mindkét féle jel: az
analóg + a digitális is, lásd a lábkisoztási linket fentebb

Ami összezavarja az átlag honpolgárt a g550ben (engem is elo"ször): a
"DualHead" "két fej"-et jelent (primary head (PH) + secondary head (SH))
EZEK VISZONT DINAMIKUSAN (ÁT)RENDEZO"DNEK A CSATLAKOZÓK KÖZÖTT,
konfigurációtól függo"en!!!!!

2 Ökölszabály van:
-------------------------
1. ha VAN DIGITÁLIS-DVI monitor csatlakoztatva, akkor
* a PH a digitális DVI,
* az SH a HDB15, legyen azon akár TV-out, akár analóg VGA

2. ha van TV-out adapter csatalkoztatva, akkor
*a tv-out az mindig az SH és mindig a HDB-15-ön kell legyen, és
* ekkor a PH mindig a DVI, legyen az bár analóg, vagy digitális

A g550-ön részben a sajét tapasztalataim és részben az RTFM szerint
tehát az alábbi lehetséges csatlakoztatási kombinációk lehetnek:

1 monitor:
-------------
1 db analóg CRT monitor: PH, a HDB15 aljazat

1 db analóg bemenetes LCD monitor: PH, az aljzat attól függ:
Ha VGA csatis (pl. Sony SDM-S71R) , akkor a HDB15,
ha DVI csatis akkor DVI

1 darab digitális bemenetes LCD monitor: DVI, ez a PH

1 darab videó: ez csak SH tud lenni a 2. ökölszabály miatt, hivatalosan
a matrox nem támogatja, a telepítéshez/bekonfiguráláshoz mindeféleképp
kell egy szgép monitor (PH), amin nézve beállítjuk valamelyik a
dual-head üzemmódot, majd ezután elvileg el lehet távolítani a PH-ro"l a
monitort, erro"l bo"vebben lásd
http://forum.matrox.com/mga/viewtopic.php?t=4354

1 monitor + 1 videó (TV, VCR, stb.): a monitor PH, és a PH mindig a DVI
csatihoz rendelve, a videó az SH, mindig a HDB15-höz rendelve
Tehát: A MONITOR KÖTELEZO"EN A DVI CSATIN, A VIDEÓ KÖTELEZO"EN A
HDB15-ÖN TV-out kábellel csatlakoztatva:

videó+ 1 db analóg CRT monitor: az SH videó a HDB15-ön TV-out
adapterrel, a PH monitor DVI aljzaton DVI/VGA átalakítóval, ezt
használtam én korábban otthon

videó + 1 db analóg bemenetes LCD monitor VGA csatival: az SH videó a
HDB15-ön TV-out adapterrel, a PH monitor DVI aljzaton DVI/VGA átalakítóval

videó + 1 db digitális LCD monitor: ez az RTFM szerint nem fog menni,
mert ha a PH digitális-DVI üzemmódban van, akkor az SH nem képes PAL
szabványú szinkront csinálni a HDB15-ön

2 monitor: PH és SH, változó csatihoz rendelve:
2 analóg monitor: HDB15 csatin, és az (analóg- üzemmódú) DVI csatin
DVI/VGA átalakító. A PH=HDB15 és az SH=analóg-DVI+dvi/VGAadapter. Ezt
használom most én otthon

1 analóg + 1 digitális monitor:
digitális a DVI-n és mindig ez a PH,
analóg a HDB15-en és mindig ez az SH

2 digitális monitor: nem lehetséges Millenium g550-el

Z.G.