NODAEMON Re: [Mplayer-felhasznalok] OFF:g550 dvi tft

Echo echo at kanizsa.hu
Tue Jan 20 14:47:21 CET 2004

Hello lo,

ls> Sziasztok

ls> Vettem egy Relisys TFT 19"-os monitort. Ezután a sibglehead
ls> g400-am helyére
ls> vettem egy Matrox G550-es DVI kimenetes kártyát (DualHead,
ls> 32M DDR).

ls> Sajnos a DVI kimenete használhatatlan. Az X minden második
ls> indításakor azt írja a monitor:
ls> No Input signal
ls> És hiába kapcsolok (vakon) konzolra, továbbra sincs kép a
ls> monitoron.
ls> Szerencsére, Alt+Ctr+Del lel újra tudom indítani a gépet, és
ls> akkor megint jó lesz a kép.

ls> Úgy vettem észre, hogy az X az első idításkor jó, utána
ls> romlik el.

ls> Kerestem a neten, és találtam néhány emailt, ahol szintén
ls> furcsa dolgokat
ls> tapasztaltak DVI kimenetnél.

ls> Tudtok erre megoldást, vagy vegyek egy ATI Radeon 9000-est?
ls> Azon is van DVI
ls> és csak 10 e Ft.
meg pont nem tamogatja az ati linuxos drivere :) a 3.2 lehet hogy a
3.7 mar igen

ls> A gépem: NF7-S, AMD2700+,2x256M Kingston 333 Ram, 3Com3c905
ls> hálókártya.
ls> Kernel: 2.4.23, ACPI patch-csel. X: 4.3.0, Matrox mga_vid és
ls> mga_vid_hal modulokkal.Debian woody (tényleg sux, de már
ls> annyi programot telepítettem rá,
ls> hogy sok idő lenne váltani)
apt-get dist-upgrade sarge-ra

ls> Az mgapdesk-et is nézegettem. Az gyanús, hogy hiába volt a
ls> monitor DVI-re kötve, nem lehet a DVI kimenetet engedélyező
ls> gombot megnyomni. A DisplayModes ablakban az Output type
ls> részben a CRT monitornál van benyomódva a gomb, és nem is
ls> tudok mást megnyomni.
ls> Az X logjában ott van, hogy a digitális kimeneten van a monitor.
aszem csak a gyari driverrrel megy a dvi rendesen

ls> Windowst telepítettem, 1 napig futott a 3dmark2000, DVI
ls> kimenettel, hiba nem volt.
ls> (És milyen gyönyörű volt a képe!!).

ls> Az X-ben a monitorhoz tartozó modeline sort a read-edid
ls> programmal készíttettem
ls> , így pont a monitor gépkönyvében megadott adatokra állítja
ls> a monitort. Egyébként az X képtelen volt normális felbontást
ls> és képfrissítést beállítani.

ls> Tudja valaki, mi a megoldás?

ls> Előre is köszönöm és elnézést az off-topicért. 1 hete ezt
ls> állítgatom és a sírás kerülget. A monitor 112 e +ÁFA volt, a
jo dragan vetted :)
ls> kártya meg 20 e +ÁFA.
ls> Biztos, hogy egyik sem hibás, de hogy tudnám működésre bírni
ls> a DVI kimenetet?
ls> Analógon használom most.

echo
ls> KL