[Mplayer-felhasznalok] OFF:g550 dvi tft

lo szerafin loszerafin at freemail.hu
Tue Jan 20 13:16:59 CET 2004

Sziasztok

Vettem egy Relisys TFT 19"-os monitort. Ezután a sibglehead
g400-am helyére
vettem egy Matrox G550-es DVI kimenetes kártyát (DualHead,
32M DDR).

Sajnos a DVI kimenete használhatatlan. Az X minden második
indításakor azt írja a monitor:
No Input signal
És hiába kapcsolok (vakon) konzolra, továbbra sincs kép a
monitoron.
Szerencsére, Alt+Ctr+Del lel újra tudom indítani a gépet, és
akkor megint jó lesz a kép.

Úgy vettem észre, hogy az X az első idításkor jó, utána
romlik el.

Kerestem a neten, és találtam néhány emailt, ahol szintén
furcsa dolgokat
tapasztaltak DVI kimenetnél.

Tudtok erre megoldást, vagy vegyek egy ATI Radeon 9000-est?
Azon is van DVI
és csak 10 e Ft.

A gépem: NF7-S, AMD2700+,2x256M Kingston 333 Ram, 3Com3c905
hálókártya.
Kernel: 2.4.23, ACPI patch-csel. X: 4.3.0, Matrox mga_vid és
mga_vid_hal modulokkal.Debian woody (tényleg sux, de már
annyi programot telepítettem rá,
hogy sok idő lenne váltani)

Az mgapdesk-et is nézegettem. Az gyanús, hogy hiába volt a
monitor DVI-re kötve, nem lehet a DVI kimenetet engedélyező
gombot megnyomni. A DisplayModes ablakban az Output type
részben a CRT monitornál van benyomódva a gomb, és nem is
tudok mást megnyomni.
Az X logjában ott van, hogy a digitális kimeneten van a monitor.

Windowst telepítettem, 1 napig futott a 3dmark2000, DVI
kimenettel, hiba nem volt.
(És milyen gyönyörű volt a képe!!).

Az X-ben a monitorhoz tartozó modeline sort a read-edid
programmal készíttettem
, így pont a monitor gépkönyvében megadott adatokra állítja
a monitort. Egyébként az X képtelen volt normális felbontást
és képfrissítést beállítani.

Tudja valaki, mi a megoldás?

Előre is köszönöm és elnézést az off-topicért. 1 hete ezt
állítgatom és a sírás kerülget. A monitor 112 e +ÁFA volt, a
kártya meg 20 e +ÁFA.
Biztos, hogy egyik sem hibás, de hogy tudnám működésre bírni
a DVI kimenetet?
Analógon használom most.

KL