[Mplayer-felhasznalok] Tobb avi osszefuzese utan A-V szinkronelmaszik

Fixer fixer at dravanet.hu
Sun Jan 18 22:42:32 CET 2004

Bokor Norbert wrote:

>úgy vettem észre, a mencoder berak néhány plusz audio frame-et a film végére,
>ezért csúszik a második rész hangja. ezt úgy szoktam kiküszöbölni, hogy avidemuxban
>levágom az elso film utolsó képkockáját, és itt fuzöm össze a másikkal, így már rendben
>lesz az AV sync.

hi

az a helyzet, hogy nemtudom mi a fene van. Ha lejatszom a ket avit
egymas utan:

mplayer film1.avi film2.avi

akkor nem lesz elcsuszva a hang, teljesen szinkronban van a keppel.

Ha fogom es osszemasolom a ket avit (film1, film2 mar tomoritettek):

cat film1.avi film2.avi | mencoder -noidx -ovc copy -oac copy -o
filmkesz.avi -

akkor meg elcsuszik a szinkron... de ezeket mar irtam... azert irom
ujra, mert idegesit ez az egesz...eddig nem volt semmi bajom az
mplayerrel de most nemtudom mit kezdjek... ezt az avidemux-ot meg nem
talalom.

azt se ertem, hogy ha a forrasfileokat (amibol a film1,2,3...-t
keszitettem. DV2-es avi) fuzom ossze, akkor a 2*1gigabytebol nem csinal
2 gigat, hanem kb. 900mega lesz
ami persze lehetetlen hogy a ket file osszefuzve ennyi legyen:)

azt se ertem, hogy ha a film1 + film2-bol keszult osszemasolt file-t
amikor lejatszom, es beletekerek, akkor miert lesz nagyon pixeles a kep,
amig nemjon egy keyframe. akkor kijavul persze. amikor meg a film1-et v.
film2-t kulon lejatszom, akkor sose lesz ennyire pixeles... pedig
keyint=132-vel tomoritem...
hm.. nemertem ezt az egeszet miert nem lesz jo a kesz avi, es jo lenne
ha megoldast talalnank, mert van mar par felvetelem, amit szeretnek
betomoriteni.

az nem megoldas, hogy a kamerarol egy file-ban masoljam at a felvetelt,
mert a dvgrab amivel atmasolom firewire-n, az ~1Gb-os fileokat csinal...

koszi a helpet elore is

Fixer