gcc sux. Re: [Mplayer-felhasznalok] divx2svcd-0.4.6

Gábor Lénárt lgb at lgb.hu
Wed Jan 14 12:57:35 CET 2004

On Wed, Jan 14, 2004 at 12:46:44PM +0100, Arpi wrote:

> disagree.
> imho a gcc meg kene tartsa a kompatibilitast.
> ha valamit egyszer mar le tudott forditani, kotelessege azt tamogatni
> a jovoben is. max kelljen hozza valami --compatible-mode kapcsolo.
>
> ez igy olyan mint amikor a m$ word 2000 mar nem nyitja meg a word 6-ban
> irt fileokat. akkor a file iroja a hulye, hogy nem ad ki 2 evente
> ujabbra konvertalt verziot belole?

Igen. Haladni kell a korral. En kicsit mar megfasultam attol, ami van. Ui a
technika gyorsan fejlodik. A legnagyobb reszt PONT az hatraltatja hogy MI
nem tudunk vele lepest tartani! Mert meg az elso PC-k hulyesegeit nyogjuk
most is, egyszeruen mar reg szakitani kellett volna a kompatibilitassal
legalabb egyszer. Ez - tudom - fajdalmas. De ami fajdalmas rovid tavon az
bejohet hosszu tavon. Egy ideje ilyen szelsoseges lettem :)

A compat moddal meg az a baj hogy szuksegtelenul bonyolit mindent, pl
elveszi a fejlesztok idejet attol hogy normalisabb es fontosabb valos
problemakkal foglalkozzanak, illetve bonyolit is mindent.

Igazabol minden termeknek van egy kifutasa, nem lehet OROKKE tamogatani,
egyszer meg KELL huzni a hatart .... NEM azt mondom, hogy akkor
havonta ujra kell irni pl az mplayer-t mert a gcc nem forditja MAR le,
de az pontosan belefer, hogy pl evente, ketevente, elvegre ezalatt a
szamitashtechnika annyit fejlodik, hogy nem feltetlenul a regi megoldasok
a celravezetoek.

A kompatibilitasnak meg az lesz az ara, hogy mindenhova compatibility layer
kell, meg stb, igy minden lassabb, bonyolultabb es nagyobb lesz, mint
lehetne ...

> ez igy van, de ha az uj gcc szar (mert lassan fordit, lassu kodot fordit,
> bugos (ne tudd meg mennyit szoptam multkor mire a gcc 2.95-el siman fordulo
> DVB driverre a gcc 3.2, 3.2.2, 3.3, 3.3.1 mind ICE-t dobott) es meg
> csak nem is kompatibilis a regebbivel) akkor ez van.

Na egen, de a tobb soros string eleve hulyeseg ha ranezel mar akkor is,
masreszt ha normalisan irod azt a 2.95 is leforditja es akkor nincs
problema, kesz :) Mas lenne a helyzet, ha olyan megoldas lenne, ami
csak mondjuk 3.3-assal muxik, es 2.95-tel mar nem, de ha mar kell
kompatibilitas, akkor ha lehet olyan megoldast kell talalni amit minden
tud: itt egy szem \n beszurasa es sortores eltuntetese, es maris megkimeled
magad attol hogy gcc 2.95 install legyen a kerdezonek csak emiatt, vagyhogy
emiatt 1%-al lassabb legyen mondjuk a gcc 3.3 MINDEN forrasnal mert
hulye kompatibilitasi dolgokkal is torodni kell, meg mar amugy is eleg lassu
ahogy mondod :)

Mondjuk az egesz flame hulyeseg, foleg mert nem tudom ISO C-ben vagy vhol
van-e ilyen tobb soros string. Ha ott nincs, akkor imho teljesen jogos, hogy
nem szabadna hasznalni, vitanak helye nincs.

- Gábor (larta'H)