[Mplayer-felhasznalok] (no subject)

Kurucz István nevergone at freemail.hu
Sat Jan 10 15:07:06 CET 2004

> [...]
> es az eredmeny... egy 590 megas allomany lett.
> Utana gondoltam, ha mar lehet javitani a minosegen is,
> akkopr szetszedem 2x700 megara. Megsaccolta az mencoder az
> elso menet vegen a bitrarat, ami 1810 volt. Vegzett a
> ketmenetes enkodolas, es lett egy 1139 megas avi file, ami
> egy cd-re sok, kettore pedig keves. Nyilvan azert szeretnem
> szetszedni ket cd-re, hogy minel jobb legyen az enkodolt
> film minosege. Meg tudnatok mondani, mit hibaztam...?

> Az elso menetet igy enkodoltam, amikor megmondta a bitratat:

> mencoder dvd://1 -dvd-device ./nemo-nyomaban.iso -ovc
frameno -oac mp3lame
> -lameopts vbr=3 -o frameno.avi

> Az utolso menet parancsa ez volt, az elozo is csak a vpass
> sorszamaban tert el:

> mencoder dvd://1 -dvd-device ./nemo-nyomaban.iso -oac copy
> -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=1810:vhq:vpass=2

Sziasztok...

Nos, a helyzet bonyolodik..

Valaki azt mondta: lehet, hogy azert csak 1139 megas
allomany jon letre a ket 700 megas cd-nek megfelelo file
helyett, mert a kodek nem tud gyengebben tomoriteni. Mondjuk
ebben az esetben furcsa, hogy mikor egy sima 700 megas avi-t
kertem vegeredmenynek, akkor meg 590 mega lett, a fene se
erti ezt a dolgot.

Nos, ha tenyleg igy van, hat javitsunk a hang minosegen,
legyen a bitrataja 160 -as:

mencoder dvd://1 -dvd-device ./nemo-nyomaban.iso -ovc
frameno -oac mp3lame -lameopts vbr=3:br=160:q=0:aq=0 -o
frameno.avi

Ezek utan, amit kiszamolt, dolgozzunk vele tovabb:

mencoder dvd://1 -dvd-device ./nemo-nyomaban.iso -oac copy
-ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=1776:vhq:vpass=1

Ezek utan az elkeszult allomany merete nagyobb lett...!
Egeszen pontosan 1 mega-val, szal mar 1140 a merete, a kert
kb. 1400 helyett.

Es az is erdekelne, hogy amikor a 3 menetes enkodolas elso
menetenek a vegen, mikor az mencoder mond egy bitratat az
adott meret eleresehez, akkor ott mennyire zavarnak be a
kulso tenyezok. Pl. az elso menet vegen o nem fogja tudni,
hogy a masik ket menetben en majd le szeretnem vagni a
filmrol a fekete savokat. Marpedig igy kevesebb lesz a
tomoritendo adat, lehet jobb minosegben dolgozni a videon
adott meretnel. Vagy mennyire zavarhatnak be az egyeb
filterek alkalmazasa, amikrol az elso menet nem is tud,
illetve pl. a libavcodec opcioi:  vhq (ami jobb minoseget
eredmenyez), stb.

Es meg mindig jo lenne egy szamolasi keplet, hogy le tudja
ellenorizni az mencoder -t, de sajna mega  dmencoder -ben
talaltam.

Kosz a segitseget, jo hetveget nektek:
The NeverGone .)