[Mplayer-felhasznalok] meret-megallapitas

Kurucz István nevergone at freemail.hu
Thu Jan 8 18:22:50 CET 2004

Sziasztok...

Szerettem volna leszedni dvd-image -bol a "Nemo nyomaban"
cimu filmet, es van egy kis gond. Mindig 3 menetes
enkodolast kertem, hogy az mencoder meg tudja mondani nekem:
milyen bitratat alkalmazzak, hogy a kesz film raferjen egy
adott meretu cd-re.
Nos, eloszor ugy gondoltam, eleg lesz 700 megas cd-re
felirnom, o mondott egy bitratat, amit en vigan alkalmaztam,
es az eredmeny... egy 590 megas allomany lett.
Utana gondoltam, ha mar lehet javitani a minosegen is,
akkopr szetszedem 2x700 megara. Megsaccolta az mencoder az
elso menet vegen a bitrarat, ami 1810 volt. Vegzett a
ketmenetes enkodolas, es lett egy 1139 megas avi file, ami
egy cd-re sok, kettore pedig keves. Nyilvan azert szeretnem
szetszedni ket cd-re, hogy minel jobb legyen az enkodolt
film minosege. Meg tudnatok mondani, mit hibaztam...?

Az elso menetet igy enkodoltam, amikor megmondta a bitratat:

mencoder dvd://1 -dvd-device ./nemo-nyomaban.iso -ovc
frameno -oac mp3lame -lameopts vbr=3 -o frameno.avi

Az utolso menet parancsa ez volt, az elozo is csak a vpass
sorszamaban tert el:

 mencoder dvd://1 -dvd-device ./nemo-nyomaban.iso -oac copy
-ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=1810:vhq:vpass=2

Esetleg hogyan lehetne kiszamolni kezzel, hogy milyen
bitratat kell alkalmaznom egy adott meret eleresehez? Tehat
milyen keplettel szamol a gep?

Vegul egy kerdes: a keletkezett file -t milyen modon tudom
eldarabolni...? Vagy eleg egy sima split, es utana az index
ujrageneralasa...?

Jah, az MPlayer par napos CVS valtozat.

Elore is kosz a segitseget:
The NeverGone :)