[Mplayer-felhasznalok] mencoder szenvedesek

jeason jeason at freemail.hu
Tue Jan 6 14:38:26 CET 2004

Hello Mindenkinek!

Probalnek mencoderrel (MEncoder 0.90-3.2.2) dvd-t leszedni, de
folyamatosan falakba utkozok, hiaba olvasom a dokumentaciot es
probalkozok elszantan! Legyszi segitsetek kibogozni a tortenetet!
(gmencodert is probaltam, de az meg kozolte, hogy ez nem is dvd lemez.)

3 menetes kodolas, angol hang, magyar felirat.
Parancsok:

mencoder -dvd 1 -vobsubout subtitles -vobsuboutindex 0 -slang hu
-alang en -o frameno.avi -ovc frameno -oac mp3lame -lameopts vbr=3
-endpos 2:00

mencoder -dvd 1 -oac copy -ovc lavc -lavcopts
vcodec=mpeg4:vbitrate=618:aspect=2.35
-o film.avi -endpos 2:00 pass=1

mencoder -dvd 1 -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=618:aspect=2.35
-oac copy -vobsubout subtitles -vobsuboutindex 1 -slang hu -o film.avi
-endpos 2:00 pass=2

Hibajelensegek:
Az elso parancs le is fut rendesen, ha elinditom a frameno.avi-t akkor
angol szoveg hallatszik.
A -pass 1 es a -pass 2 opciokra a valasz:

The -pass option is obsolete. Use -lavcopts vpass=n or -divx4opts pass=n!
RTFM!

Pedig meg a legujabb dokumentacioban
(http://www.mplayerhq.hu/DOCS/HTML/hu/encoding.html)
is a -pass 1 van.

A harmadik parancs is lefut, de kiadja a kovetkezo hibauzenetet is.:

New_Face failed. Maybe the font path is wrong.
Please supply the text font file (~/.mplayer/subfont.ttf).
subtitle font: load_sub_face failed.

Ilyen subfont.ttf-rol nem olvastam a dokumentacioban.
Ha most el akarom inditani a film.avi-t, akkor a -sub opciora
azt valaszolja, hogy:

subtitles.sub lejátszása
No matching VOBSUB languge found!
demux: a file nem tartalmazza a kért hang vagy kép folyamot
MPEG: Nincs képfolyam?! Írj a szerzo"nek, lehet hogy hiba :(
Falling back on trying to parse playlist subtitles.sub...
========= Sajnos ez a fileformátum ismeretlen vagy nem támogatott
= Ha ez egy AVI, ASF vagy MPEG file, lépj kapcsolatba a készíto"kkel
(hiba)! =

Furcsa, pedig az elobb o hozta letre. Ezen kivul:

aspect: Warning: no suitable new res found!

Ezt pedig nem ertem, hogy mit mond. De legalabb a film elindul.

Legyszives segitsetek megoldani, mert fontos lenne es most
mar annyi energiat beleoltem, es meg mindig nem megy!
Koszi szepen elore is!

jeason