[Mplayer-felhasznalok] Szelesvasznu TV-k

Gábor Lénárt lgb at lgb.hu
Fri Jan 2 10:39:54 CET 2004

On Fri, Jan 02, 2004 at 12:39:28AM +0100, Khiraly wrote:
> Hi!
>
> Gondollkodik a csalad hogy lecsereli a TV-t es a most nagy ,,slager'' a
> szelesvasznu TV-t vasarol.
>
> Nezegettem ezeket a TV-ket, de a rendes adasnal a kepet szethuzza(lapos
> gombocfeju emberek)

Nem feltetlenul, normalis 16:9-es keparanyu tv-knel (gondolom errol van szo
amikor "szelesvasznu" tv a tema) vagy legalabb 3-4 uzemmodja, plusz meg
esetleg automatikus atkapcsolas is. Nehany TV-n azt hivjak kb "cinerama"
uzemmodnak amit irsz (szethuzza), de van sok mas lehetoseg is (pl levag
felul es alul egy-egy csikot, vagy felul, alul eppen belefer, de jobb es bal
oldalon szep nagy fekete uresseg lesz, stb stb). Szoval azert nem ilyen
egyszeru. Jameg pl az renyem csinal olyat (ha engedelyezve van), hogyha
felul es alul sokaig konstans a keptartalom akkor atkapcsol, hogy azok kiloghatnak
felul/alul mert ugye ugysem erdekes akkor mi van ott. Ez jol jon, pl ha
vmi szelesvasznu film megy a tv-ben automatice megcsinalja (meg akkor is ha
amugy pl a tv csatorna logoja ott figyel felul, nem baj legalabb nem
zavar :), reklamnal meg par masodperc mulva visszavalt, mert eszreveszi a
dolgot. De vannak trukkosebb dolgok is, szal mar magaban ez is eleg hosszu
tema ...

- Gábor (larta'H)