[Mplayer-felhasznalok] Szelesvasznu TV-k

Arpi arpi at thot.banki.hu
Fri Jan 2 02:39:30 CET 2004

Hi,

> Gondollkodik a csalad hogy lecsereli a TV-t es a most nagy ,,slager'' a
> szelesvasznu TV-t vasarol.
>
> Nezegettem ezeket a TV-ket, de a rendes adasnal a kepet szethuzza(lapos
> gombocfeju emberek)

Najah. Es a raadas akkor jon, ha 100hz-set akars zvenni (ugyemlexem
minden szelesvasznu tv 100hz-s mar), mert azok tobbsege nem tud
deinterlacelni es igy szep csikos/szellemkepes lesz a kep gyors
kozgasoknal. Mielott megevszed, erdemes kiprobalni rajta valamelyik
hircsatornat (hirtv, cnn stb) amin fut alul vizszintesen ilyen
szoveg, es megnezni hogy olvashato-e.
En vegigneztem tavaly csomo tipust, es csak a samsung tv-jeben volt
rendes MC-s deinterlacer, a sony meg meg nehany osszemosta a kepet
(szellemkepes) de volt olyan is amin siman interlace volt.

En vegul arra jutottam, hogy jobban jarok egy jo nagy monitorral,
es hozza egy 18eFt-os kulso tunerrel (amin vga kimenet is van).
Igy barmilyen felbontasban (pl. 720x576x150Hz:)) lehet divx, dvd
nezni, de tv-kent is hasznalhato, raadasul a kulso tunerben eleg
jo MC-s deinterlacer van. Csak az a baj, hogy 21"-nal (16:9-esben
24") a legnagyobb kaphato meret. Nekem mondjuk eleg, nagyobb ugyse
ferne el, meg minek, ha ugyis masfel-ket meterrol nezem...

> A mostani vidkartyam(GF2 MX400 TV-out) meg a TV-re kirakva a kepet 1.
> nem szep(szinek egymasba mosodnak), 2. a kep szelen 2 ujjnyi ures csik
> mind a 4 oldalan. Raadasul a TV-m 800*600-at tud max
>
> tehat ezek utan kerdeznem:
>
> Milyen vidkartyat ajanlanatok, ami 2fejes es a masodik fej vagy vga,

ezt meg minek kerded, kb 1500x elmondtuk a listan mar :)

> Hol tudnek utananezni, hogy a TV-knek milyen szabvanyai vannak?(a
> szelesvasznu TV-k erdekelnenek) Arpi elozo PAL (VHS vs. SVHS) levelet
> olvastam, igy a PAL szabvany nagyjabol tiszta, de most engem a
> keszulekek erdekelnenek.

huh?

> Projektor:

azt is veszel ? :)
vagy azt a leveledre valaszolo kapja jutalombol? :))

> Tehat ehhez a 2 megoldashoz kellene nekem egy videokartya, plusz nemi
> elmeleti tudas.

hat utobbi telleg radferne :)

Developer of MPlayer G2, the Movie Framework for all - http://www.MPlayerHQ.hu