[Mplayer-felhasznalok] Re: [Mplayer-felhasznalok ] "szörös" kép

Arpi arpi at thot.banki.hu
Thu Jan 1 03:55:41 CET 2004

Hi,

ennyire FAQ kerdesre nem akartam valaszolni, de ugylatszik Gyu sem
olvas FAQ-t :) igy inkabb kijavitom mielott meg 20-an beveszik ezt
a baromsagot es tovabb osztjak az eszt.

> Ha jól tudom ez azért van, mert a VHS felbontása pont a 384x288 és ha
> nagyobban veszel fel, akkor azt már interpolálja, meg hasonló
> boszorkányságokkal próbálja szépen jól számolni. Már ha próbálja szépen és
> jól símítani.
> A gyári videókazi meg feltehetõen S-VHS -ben van, amit a videó ki is tud
> adni ilyen minõségben, evvel a natív felbontással, és ha jól tudom ennek a
> felbontása 704x576. Bár ha jól emléxem, akkor a 384x288 sem annyi, hanem
> 352x288, csak ugye a TV az analóg technika, ott nem úgy analóg módon
> megnyújtani a jelet...

ez nagyon gigarotfl :)))))))

a PAL videorendszer felbontasa mindigis 576 sor (vagy kb ennyi, ezt
videoja is valogatja, azert csikos neha az aljan), interlaced, azaz
field-enkent 288 sor. a vizszintes felbontas ami valtozo, az amugyis
erdekes mert ugye analog jelrol leven szo nincs is olyanja nekije.
a 704x meg 720x meg 384x ertekek a digitalizalasbol jonnek mar.
ehelyett az analog jelnek van egy savszelessege (6.5mhz korul pal-nal,
ezt oszd le 50hz-vel es 288 sorral, kijon kb 480) ami bizonyos hatart
szab a vizszintes felbontasnak, de egy nativ kep ugyse fekete-feher
pontok valtakozasabol all...
a vhs es svhs kozti kulonbseg az a broadcastolt 6.5mhz jel atvitele,
a vhs sokkal kisebb savszelesseggel bir (gyengebb minosegu szalag,
amugy probald ki svhs szalagot vhs videoban)
igy vizszintesen sokat csokken a kep felbontasa. fuggolegesen nem
tud csokkeni, mert akkor a tv nem ertene a nem szabvanyos jelet...

visszaterve az eredeti kerdesre: gondolom a "gyari kazi" alatt
mozifilmek vhs verzioit erti, ami ugye progressziv, amig a "hazi"
alatt videokameras felvetelt, ami interlaced. ezert interlaces a
"hazi", es ezret nem a "gyari" felvetel.

a scale-zasrol annyit, hogy nem igen szabad random meretekben
grabbelni, legalabbis a fuggoleges felbontas ne legyen mas mint
288 vagy 576. a vizszintes mindegy, az ugyis analog jel :)
ha a fuggoleges ettol elter, akkor durva minosegromlast fog
szenvedni. es 576 eseten interlaces lesz a kep, ha interlaces a
forras, szal vagy interlaces kodeket kell hasznalni (lavc tud
ilyet, rtfm) vagy a tomenytelen deinterlace filter (rtfm) egyiket
hasznalni.

> De majd az okosok úgyis elmondanak mindent:-)

el, pedig ha olvasni tudnatok... ezt mar 250x leirtak a kulonboz
levlistakon. es a doksiab is tuti emlitve van, mintha faq-ba is
lenne a "fesu hatas"-rol :) valami...

Developer of MPlayer G2, the Movie Framework for all - http://www.MPlayerHQ.hu