[Mplayer-felhasznalok] "szörös" kép

PÁSZTOR György pasztor at linux.gyakg.u-szeged.hu
Thu Jan 1 03:37:13 CET 2004

Hali,

"Linux User" <xunil at freemail.hu> írta 2004-01-01 01:29-kor:
> Nem tudom, hogy mplayer problema-e, de nem igazan ertek a
> videotechnikahoz, igy azt sem tudom hova forduljak.
> Mikor hazi videot digitalizaltam mencoder-rel 384x288-as
> felbontas felett kiszorosodott a kep dinamikus jeleneteknel.
> A korvonalak szele nem volt eles. Az interlesz modban mukodo
> monitorra emlekeztetet kicsit a jelenseg. Ugyan akkor gyari
> kazettanal ezt nem tapasztaltam. Kikuszobolheto ez valahogy?
Ha jól tudom ez azért van, mert a VHS felbontása pont a 384x288 és ha
nagyobban veszel fel, akkor azt már interpolálja, meg hasonló
boszorkányságokkal próbálja szépen jól számolni. Már ha próbálja szépen és
jól símítani.
A gyári videókazi meg feltehetően S-VHS -ben van, amit a videó ki is tud
adni ilyen minőségben, evvel a natív felbontással, és ha jól tudom ennek a
felbontása 704x576. Bár ha jól emléxem, akkor a 384x288 sem annyi, hanem
352x288, csak ugye a TV az analóg technika, ott nem úgy analóg módon
megnyújtani a jelet...

De majd az okosok úgyis elmondanak mindent:-)

Üdv:Gyur!