[Mplayer-felhasznalok] Re: telepitesi gond

Steve Varadi svaradi at freemail.hu
Sat Feb 14 10:22:38 CET 2004

> keress valami olyasmit, hogy *gtk*.h-t nem talalja a
> fordito. vagy: -l*gtk* kapcsolo ismeretlen. utobbi esetben a gtk
> library-kat nem talalja(nem tom van-e ilyen hasznalat az
> mplayer-ben, de hatha).
> ha nagyon nem megy, kuld el privatban a config.logot, megprobalok
> vmit kihamozni belole :-)

az egész config.log fájlban csak egyszer szerepel a gtp, ime:
##########################################

============ Checking for gtk version ============

A gond ott van, hogy ez egy teljesen friss SuSE 9.0 telepités, és a gtk
csomagot az /opt/gnome alá teszi. Már megirtam egy másik levélben, hogy hiába
adtam meg neki --prefix=/opt/gnome, sőt átmásoltam a /us/local alá is az
egész gtk könyvtárat, mégse fodult le:((

> Tehát a kérdés az, hogy ha kihagyom ezeket:
> libdivxdecore.so.0
> libdivxencore.so.0
> libmp3lame.so.0
> libtheora.so.0
> libxvidcore.so.4
> akkor még menni kell neki? vagy csak egy kicsit "bicegni" fog?

Abszolut nem indul el ezek hiányában.
Jelenleg a konozlról elinditva ezt irja ki:
vpista at hepike:~> mplayer
mplayer: error while loading shared libraries: libtheora.so.0: cannot open
shared object file: No such file or directory

Rákerestem a libtheora-ra az rpmfind.net oldalon, de nem talál ilyent:((

sztem mennie kell neki, de nem ezzel van a gond, hanem a
--enable-gui kapcsoloval. tudtommal csak ehhez kell gtk.

GUI nélkül nagyon "fapados" az mplayer, habár majd megpróbálom mégegyszer
leforditani az --enable-gui kapcsoló nélkül.

--
Üdv:
Pista