[Mplayer-felhasznalok] batortalan kerdes :-)

Pásztor Szilárd silicon at inf.bme.hu
Fri Feb 13 23:54:48 CET 2004

Atyagatya. Szezont a f at szommal kevertek módfelett. Nézzük sorban.

Brunaczky Balazs:
> dvd(sw2), halk hanggal. rippelesnel feljebb tudom valahogy
> softwaresen hangositani? probalkoztam a -af volume parameterrel
> de nem lett atuto siker. me'g azt sem tudom, hogy ezt mikor kell
> megtenni. 3 paranccsal csinaltam a rippelest:

-af volume műx, csak jó nagy értéket kell adni neki (10-15 körül próbáld),
de természetesen NEM copy-nál, hiszen a copy, mint a neve is mutatja, másol
és nem végez módosítást, márpedig a hangerősítés (szorzás) az. A vol
értelemszerűen csak akkor erősít, ha mp3-ba tömsz, mert a lame paramétere
(amikor ez belekerült mplayerbe, még nem volt -af).

> tegyuk fel az a problema(mint volt is), hogy a dvd csak kis ideig
> maradhat, tehat valahogy le kell masolnom encoding elott.
> erre nem jo a "mencoder dvd:// -oac copy -ovc copy -o valami.avi"

Jó, de fölösleges lépés, mert demuxolja a vob-ot és aviba muxolja ergo
hibalehetőség, ezenkívül csak egy hangsávot ment le a dvd-n levő n db közül,
plusz elfelejtődnek a feliratok, stb... Használj mplayer -dumpstream és
kész.

> parancs? termeszetesen ehhez hozzajon az elozo problema is, hogy
> ezek utan tudok meg a valami.avi-ban szereplo hangeron emelni? s
> hogy meg bonyolitsam a dolgot: ebbol copyzott avibol lehet
> csinalni 5.1-es hangot? (gondolom ehhez ac3 kell, nem mp3lame)

A valami.avi-ban szereplő hanggal bármit lehet ezután csinálni, csakúgy,
mint akármilyen hangon (mindent lehet erősíteni). De nem kell _csinálni_
5.1-es hangot, mert 5.1-es hang van benne az avi-ban, ha copyval mentetted,
mert (ld. fent) a copy másol és ha 5.1-es hangot adsz neki, akkor 5.1-est
fog visszaadni, jól is néznénk ki, ha széjjeltoszná az ac3 streamet.

Ziegler Attila:
> En erre vobcopy -t hasznalok. Kb. 10 perc alatt kiramolja a merevlemezre a
> dvd-t :). Azutan mar vissza is lehet adni a gazdajanak a korongot.

Mi a túrónak még n+1 db segédprogram, amikor ott a -dumpstream. Nem is
tudom, hogy mikor nyúltam utoljára mplayer/mencoder-en (meg nandub-on) kívül
máshoz, pedig tömtem már vagy 200 filmet. Encodolásnál meg használj -ovc
lavc, jobb minőségű xvidnél, ha rendesen fölparaméterezed.

Skip:
> Szerintem ettol meg nem avi lesz, ugyanis a copy 1az1-ben az mpeg2-ot
> nyomja at! Nem fog mpeg-bol aviba konvertalni!

Jó szó az a "szerintem".
Az, hogy valami avi lesz vagy nem, az a multiplexeren múlik, és ha "mencoder
dvd:// -oac copy -ovc copy -o valami.avi"-t írsz, akkor az bizony avi lesz,
de hirtelen. Az avi csak egy container, ebben akármilyen stream lehet, akár
mpeg2 is, és copy-nál éppen ez történik. Úgyhogy nagyon is fog "konvertálni",
beleteszi az mpeg folyamot egy avi konzervdobozba. De minek.

Szóval -dumpstream a barátod, ha meg a teljes dvd kéne (menüvel, mindennel),
akkor sima block device-ként koppintsd le (macska /dev/dvd > lopok.udf), ezt
aztán -dvd-device kapcsolóval tudod hasnyálni.

s.