[Mplayer-felhasznalok] AMD64

Zoltan Ponekker pontscho at makacs.poliod.hu
Sun Dec 5 22:29:19 CET 2004


Hali

> a baj az, - ezexerint nem sokat programoztal assemblyben - hogy
> maskepp kell megirni 32 bites cpura es maskepp a 64 bitesre az
> assembly kodot. es mivel az osszes mmx/sse optim assemblyben van...
> es ezek nincsenek megirva 64 bitre, csak 32-re.
>
>> Vagyis vsz. az mplayer kód arról nem tud, hogy ezen a cpu-n is lehet sse2 és
>> tsai. utasításkészletet használni.

Vannak 64 bitre optimolt reszek ha jol emlekszem cvs logra.

> olyat nem lehet, hogy egy 64 bites kod meghiv egy 32 bites fuggvenyt
> (egy 32 bites .dll-bol).

Imho nincs akadalya, de sztem nincs megvalositva kernel szinten :) Leven 
hogy az 5.x - es PalmOS kepes ARM es M68K - ra irt programokat 
transzparens futtatni. Es nincs meg mind a ket procira optimalva a teljes 
API, hanem egy M68K - s wrapper lib hivja transparensen a ARM - ra 
forditott kodot. (Vegyuk eszre hogy az egyik proci little, a masik big 
endian, valamint teljesen kulonbozo architektura:)

> esetleg azt lehetne, hogy irni egy daemont, ami 32 bitesre van
> leforditva, ez tolti be a .dll-t es mondjuk tcp/ip-n at szolgaltatja
> a codec funkcioit, amit a 64 bites mplayer processz elerne... jo lassan...
> de ez uber-gany.

Fuj :)

>> 0000:02:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Radeon RV100
>> QY [Radeon 7000/VE]
>>
>> Ez mennyire tud hw-bõl bármit? Mert az egyik opteronos szerverünkben ilyen
>
> vidix elmegy vele, 3d-re nem nagy cucc...
> nekem ilyeb van a munkahelyi gepemben.

Vidix, Xv, DRI van hozza, de teljesitmenyben nem egy nagy cucc. Ugy TNT1 
kategoria.

Uff.

Ponekker Zoltan (Pontscho / fresh!mindworkz)
---


More information about the MPlayer-felhasznalok mailing list