[Mplayer-felhasznalok] AMD64

Arpi arpi at mplayerhq.hu
Sun Dec 5 14:03:03 CET 2004

Hi,

> Na, csak hogy biztos legyek a dolgomban, hogy rosszul tippelsz:
> dzsunka:~# cat /proc/cpuinfo |grep -E '^(flags|model\ name)' |head -2
> model name      : AMD Opteron(tm) Processor 248
> flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca
> cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 syscall nx mmxext lm 3dnowext 3dnow
>
> Vagyis tud sse-t, sse2-t, stb...

persze hogy tud, nem mondtam hogy nem.

a baj az, - ezexerint nem sokat programoztal assemblyben - hogy
maskepp kell megirni 32 bites cpura es maskepp a 64 bitesre az
assembly kodot. es mivel az osszes mmx/sse optim assemblyben van...
es ezek nincsenek megirva 64 bitre, csak 32-re.

> Vagyis vsz. az mplayer kód arról nem tud, hogy ezen a cpu-n is lehet sse2 és
> tsai. utasításkészletet használni.

de tud, de direkt eltotkoplja sajat maga elol, kulonben elszallna...

> Ráadásul ebben a szerverben csak egy ilyet mutat az lspci:
> 0000:01:04.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Rage XL (rev 27)

vidix-el elmenne

> Szerintem nem lenne nagy poén elérni, hogy menjenek...
> Bármikor tudok pl. olyat csinálni, hogy debootstrap-el egy i386-os debiant
> felinstallálok egy könyvtárba, és chroot -al belemegyek, és futnak csont
> nélkül a chroot-ban levõ i386-os binárisok.
> Vagyis csak azon múlik, hogy be tudja-e tölteni a "libeket"...

hat figy.
egy app (vagy inkabb taszk, processz) vagy 32 bites, vagy 64.
ha 32, akkor minden (app, libekk, .dll-ek) 32 bites. ha 64, akkor
minden (app, libek, dll-ek) 64 bites kell legyen.

olyat nem lehet, hogy egy 64 bites kod meghiv egy 32 bites fuggvenyt
(egy 32 bites .dll-bol).

esetleg azt lehetne, hogy irni egy daemont, ami 32 bitesre van
leforditva, ez tolti be a .dll-t es mondjuk tcp/ip-n at szolgaltatja
a codec funkcioit, amit a 64 bites mplayer processz elerne... jo lassan...
de ez uber-gany.

> A .dll-ek betöltése úgyis "sajáterõbõl" megy, azon nem kell változtatni, a
> "gebasz" max. avval lehet, hogy ha i386-os .so-kat akar betölteni, mert
> ahhoz már biarch-os libkezelés kéne, de azok még gyerekcipõben járnak... De
> legalábbis a Debiannál. (A többiben meg imho még fel se merült az ötlet :-P)

nem, a tobbieknek halvany fogalma van arrol hogy mi is ez a x86-64.

> BTW.: .rpi, ha már itt tartunk kiváncsi lennék a véleményedre errõl a
> kártyáról:
> 0000:02:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Radeon RV100
> QY [Radeon 7000/VE]
>
> Ez mennyire tud hw-bõl bármit? Mert az egyik opteronos szerverünkben ilyen

vidix elmegy vele, 3d-re nem nagy cucc...
nekem ilyeb van a munkahelyi gepemben.

> van... Jól gondolom, hogy ezen talán már van értelme kisérletezni, vagy
> pl. al3x-et fegyverrel melléjetuszkolni? :-) (pls. most tekintsünk el a
> személyes viszonyotoktól)

mi celbol?

A'rpi / MPlayer, Astral & ESP-team

--
Girls are like internet domain names, the ones I like are already taken.