[Mplayer-felhasznalok] AMD64

PÁSZTOR György pasztor at linux.gyakg.u-szeged.hu
Sun Dec 5 13:50:12 CET 2004

Hali!

"Arpi" <arpi at mplayerhq.hu> írta 2004-12-03 23:51-kor:
> tudtommal semmi nincs 64 bitre optimalizalva benne, se libavcodec se
> swscaler. ugy ertem, ami 32 biten mmx/sse assembly, az 64 biten le se
> fodul es igy sima c kod marad...  de lehet csak le vagyok maradva
Na, csak hogy biztos legyek a dolgomban, hogy rosszul tippelsz:
dzsunka:~# cat /proc/cpuinfo |grep -E '^(flags|model\ name)' |head -2
model name      : AMD Opteron(tm) Processor 248
flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 syscall nx mmxext lm 3dnowext 3dnow

Vagyis tud sse-t, sse2-t, stb...

kipróbáltam, wget-tel most leszedtem egy mplayer source-ot, és
dpkg-buildpackage -rfakeroot
Out-of-the-box lefordult...

Mivel csak itthonról csináltam az egyik szerveren, csak -vo null -al tudok
próbálkozni... Az érdekes, hogy a CPU:... rizsa után nem írja, amit
egyébként szokott, hoyg CPUFlags: ...
Vagyis vsz. az mplayer kód arról nem tud, hogy ezen a cpu-n is lehet sse2 és
tsai. utasításkészletet használni.

Ráadásul ebben a szerverben csak egy ilyet mutat az lspci:
0000:01:04.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Rage XL (rev 27)
(A tipikus HP Proliant DL 145-ben alaplapon jövő "alapfelszerelés")

> a win32 codecek viszont 100% hogy nem fognak 64 biten menni.
Szerintem nem lenne nagy poén elérni, hogy menjenek...
Bármikor tudok pl. olyat csinálni, hogy debootstrap-el egy i386-os debiant
felinstallálok egy könyvtárba, és chroot -al belemegyek, és futnak csont
nélkül a chroot-ban levő i386-os binárisok.
Vagyis csak azon múlik, hogy be tudja-e tölteni a "libeket"...
A .dll-ek betöltése úgyis "sajáterőből" megy, azon nem kell változtatni, a
"gebasz" max. avval lehet, hogy ha i386-os .so-kat akar betölteni, mert
ahhoz már biarch-os libkezelés kéne, de azok még gyerekcipőben járnak... De
legalábbis a Debiannál. (A többiben meg imho még fel se merült az ötlet :-P)

BTW.: Árpi, ha már itt tartunk kiváncsi lennék a véleményedre erről a
kártyáról:
0000:02:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Radeon RV100 QY [Radeon 7000/VE]

Ez mennyire tud hw-ből bármit? Mert az egyik opteronos szerverünkben ilyen
van... Jól gondolom, hogy ezen talán már van értelme kisérletezni, vagy
pl. al3x-et fegyverrel melléjetuszkolni? :-) (pls. most tekintsünk el a
személyes viszonyotoktól)

Üdv:Gyur!
-- -------[ Free Software ISOs - http://www.fsn.hu/?f=download ]------- --
PÁSZTOR György                                 e-mail: pasztor at fsn.hu
Free Software Network (FSN.HU)                  cell.: +3620 512 3335