[Mplayer-felhasznalok] realmedia problema

batyu batyu at vehok.vein.hu
Wed Aug 4 09:30:12 CEST 2004

VMiklos wrote:

>"Checking for RealPlayer DLL ... yes (using /usr/lib/win32)"
>ilyet ir ki?

Nem teljesen:
Checking for RealPlayer DLL ... yes (using /usr/local/RealPlayer/codecs)
A configure opciói:
--language=hu --enable-gui --with-xvidlibdir=/usr/local/lib/
--with-xvidincdir=/usr/local/include/
--with-reallibdir=/usr/local/RealPlayer/codecs --enable-menu
Az /usr/local/RealPlayer alá telepítettem a realplayer10 goldot, és
bemásoltam a ftp-ről leszedett realp9 codeceket is, mondván azzal majd
hátha megy :-) Mint látható a csatolt logból, azokat is tölti be
(cook.so.6.0 és drv3.so.6.0). Az eredeti felálás szerint a
/usr/lib/codecs könyvtárban voltak a codecek az all-xxx.tar.bz2-ből
kibontva. Akkor a wines codeceket használta hasonló eredménnyel :-(
Próbáltam trükközni is, azokat a codeceket, amelyek megvoltak a
realplayer könyvtárában, csak verziószám nélkül (pl. cook.so)
symlinkeltem (pl. cook.so.6.0 -> cook.so), eredmény detto.

>es a vegen ilyet:
>Enabled optional drivers:
>^^^^^^^
>    Input: ftp network edl tv matroska(internal) cdda mpdvdkit2 vcd smb
>    Codecs: qtx libavcodec.so real dshow/dmo win32 faad2(internal)
>                              ^^^^
>libmpeg2 liba52 mp3lib libvorbis libmad gif
>
>udv / greetings

Az ide vágó rész a configure kimenetéből:
Enabled optional drivers:
    Input: ftp network edl tv matroska(internal) mpdvdkit2 vcd dvb
    Codecs: qtx xvid libavcodec real dshow/dmo win32 faad2(internal)
libmpeg2 liba52 mp3lib libvorbis libmad
    Audio output: alsa esd oss mpegpes(dvb)
    Video output: xvidix cvidix vesa jpeg png mpegpes(dvb) fbdev opengl
dga xv x11 xover tga
  Disabled optional drivers:
    Input: tv-v4l2 tv-v4l tv-bsdbt848 live.com cdda dvdread smb
    Codecs: opendivx libdv xanim libtheora liblzo gif
    Audio output: sgi sun jack arts dxr2 nas win32 sdl macosx
    Video output: winvidix bl zr zr2 dxr3 dxr2 directx sdl gif89a svga
caca aa ggi xmga mga xvmc directfb tdfx_vid tdfxfb 3dfx quartz

Szóval ott figyel, nemtom mi lehet a gyík. Van a freetv.hu oldalon
olyan, amiből ha szarul is, de lejátsza a képet is, csúnya színhibákkal,
és van amelyikből nem. Megpróbálom hazavinni valamelyik dumpot, megnézem
otthon is, eddig még mindent le tudtam jáccani, nem lehet, hogy kifogjon
rajta. Már csak azért se, mert tegnap miközben anyáztam, beszólt a
főnök, hogy mit kínlódok, a linux multimédiában harmatgyenge, semmi
értelme erőltetni...
A parancssor: mplayer -v rtsp://freetv.hu:8080/ponyvapotting_vhs.rm a
logot csatolom.
Másnál hogy áll, megy szépen a lejátszás?
Üdv!

Batyu'