[Mplayer-felhasznalok] avi.seq

Gábor Lénárt lgb at lgb.hu
Thu Sep 18 20:08:35 CEST 2003

Re,

On Thu, Sep 18, 2003 at 03:30:42PM +0200, Dai KiRi wrote:
> Abszolút nem érdekel Arpi véleménye, csak a pontosítás
> kedvéért írom ezt a levelet.

Pedig abszolut erdekelhetne, mertha a stilusa nem is tetszik (ez izles
dolga ki hogy birja a flame-et) attol a mondanivaloja meg igaz, lasd
lentebb folyamatosan :)

> Ha valaki veszi a fáradságot és elovassa a levelemet, annak
> egyértelmű, hogy ennek a mondatnak az alanya a video és nem
> az MPlayer.
> Ezt a programot nagyon jónak tartom és amikor csak lehet ezt
> választom, és annak is nagyon örülök, hogy javarészt
> magyarok tudták ezt megcsinálni.
> Ennyit a fikázásról.

Eddig nagyszeru ;->

> Az, hogy egy disztribúcióba hogyan kerül egy csomag azt nem
> tudom, de azt hiszem ezzel nem is nekem kell foglakoznom. Ha
> az Mplayer teamnek ez csípi a szemét, akkor tegyen ellene.
> Ennyit az "unsupported" binary-ról.

Itt viszont HATALMASAT tevedsz! Tegyuk fel, hogy irsz egy probramot
amit GPL licensz alatt teszel elerhetove. Hamost tegyuk fel 10000
ember letolti, akkor nekik IGENIS joguk van hozza hogy mondjuk
kihagyjak a felet es ugy leforditva tegyek kozze, ha elerheto persze
a valtoztatott forras, vagy patch, vagyhogy mi valtozott mire (esetunkben
mi lett kihagyva stb), szal minden GPL szerint. Hamost ez a 10000 ember
10000 disztribuciot csinal (mindenki egyet-egyet) akkor te nem lennel
ideges ha minden egyes disztribucio Y ezer darab felhasznaloja TEGED
hibaztatna, meg azt mondana, hogy "tegyel ellene valamit"???

Az MPlayer nem disztribuciofuggo dolog, tehat nyilvan NEM az mplayer
fejlesztok csinaljak a csomagokat! Ugyhogy amit irsz az pont forditva
igaz!

Vagy hogy gondolat, hogy "tegyenek ellene valamit"? Egy normalis nyilt
forrakod licensznel sincs erre torvenyes eszkozod. Inditsunk atomcsapast
ellenuk, vagy megis mit szeretnel? A szabad szoftver pont arrol szol, hogy
utana nem kotyogsz bele, hogy: "fiuk ezt en nem engedem mert en irtam".
Ez egyszeruen nevetseges lenne, es ha igy mukodne, akkor a jellemzo
emberi ellentetek (azok mindig vannak ugye ...) miatt mar nem is lenne
nyilt forraskod, aztan hasznalhatnal remek windows-t, remek media player-rel,
es nem kene itt flame-elned :)

Minden disztribucional ugy mukodik hogy minden egyes csomagnak van
maintainer-e es NEKI kell bugreport-olnod! Azt hogy ezt te nem tudod,
az a te tudatlansagod, de azt mar kicsit pofatlannak tartom, hogy meg
utana te szolod le az mplayer fejlesztoket hogy ok a hibasak a sajat
hulyeseged leplezesere. Ezt azert nem kene ... Amugy Debian-ban pl
(bar abban pont nincs is hivatalosan mplayer ;-) pont azert is van a bug
nevu parancska, hogy egyszeruen tudj hibat reportolni, eleg megadni
a csomagnevet es automatice a csomag maintainer-enek kuldi (sot igazabol
egy adatbazisba ahol hibaszamot kap amit vissza lehet keresni, lehet
ra hivatkozni stb, meg persze az erintett fejlesztoknek is). Ismet
elmondanam: azt hogy ezt nem tudod, az a Te hibad! Az mplayer team
nyilvan nem fogja vallalni hogy megtanit teged a Linux meg a disztribuciok
alapjaira, nemcsak azert mert nem akarja, hanem azert is, mert sok ember
szinte osszes szabadidejet veszi az el, hogy legyen egyaltalan Mplayer,
amit te tok ingyen hasznalhatsz, es erre lebunkozod oket. Nem erzel
itt ellentmondast?

Kicsit ugy viselkedsz, mint az amerikaiak: egy hapek beperel egy
autogyarto ceget, mert a lakokocsijat menet kozben (!) otthagyta, es
hatrament kavet csinalni a lakoreszbe. Es meg o volt felhaborodva, hogy
ezt o nem tudhatta, hisz nem figyelmeztette senki. Szal azert jozan
esszel kene elni, keremszepen ...

> Az, hogy ki a kezdő az nagyon relatív. Én csak pár napja
> íratkoztam fel erre a listára (nem is fogok sokáig maradni),
> ilyen értelemben kezdő vagyok. Linuxon bő egy éve dolgozom
> nap min nap, nem multimédiás dolgokat csinálok, tehát ez
> alapján sem lehet haladónak nevezni ebben a témában.

De ezen ide alatt nem jottel ra, hogy egy csomagbol feltett cucc hibait
a csomag maintainer-enek kell reportolni? Hmmm. Akkor gratula, eddig
valszeg hibamentes software-ekkel talalkoztal csak :)

> mormális megoldása. Nem Arpi seggéből bújtam ki, nem kell
> szarnak néznie.
> Ennyit a megfelelő választról.
>
> A felmerülő problémákat nagy valószínűséggel már megoldotta
> valaki a világban. Ezért érdemes keresgélni és

PONTOSAN, ez jo gondolat! De ...

> kérdezősködni. A levlista csak egy lehetséges megoldás, és
> ráadásul nem is csak a kérdések miatt íratkoznak fel az

... de pont azert amit irtal: keresgelj, es ne irkalj azonnal, egyreszt
sok szaz embert kimelsz meg a listan attol amit mar leirtak tizmilliardszor
elotted, masreszt nekem mindig az az erzesem, hogy a legtobb ember lusta
keresgelni es ugy dont, hogy "majd a lista megoldja, kit erdekel hogy
a google tiz masodperc utan ontene magabol a talalatokat a probelamara".
De trivialisabb is: ha nekem gondom van egy software-rel, akkor legeloszor
elgondolkozor rajta hogy nem en csesztem-e el valamit. Aztan megnezem
a site-jat a project-nek. Ez tok nyilvanvalo, mert ma minden valamit magara
ado project-nek van szep informatic stuffja a neten, doksival, screenshoot-tal
hirekkel, letoltesi lehetoseggel stb stb. Ha ezt megtetted volna azonnal
lattad is volna a problemadrol szolo news entry-t. Ha mar azt nem tuttad
hogy disztrib csomagok bugjait a maintainer-nek kell passzolni, akkor
itt celt ertel volna. De ha mondjuk ez sem (bar esetunkben ugye igen ...)
akkor meg mindig ott pl a google (altalaban ott mindig talalni valamit
barmi problemarol van is szo, legyen az akar a sparc gepek eeprom tartalma
vagy akarmi!), altalaban a legtobb project-nek van levlistaja es ott van
levlista acrhivum is keresessel stb stb stb stb stb.

> emberek, hanem egy kicsit azért is, hogy tartozzanak egy
> közösséghez. És ez az amit ebben a formában, ezután én már
> nem igénylek.

Csak tudod egy kozossegnek elvarasai vannak. Nyilvan egy antialkoholista
klub se orulne neked ha odamennel allandoan reszgen, 10l tomeny
tarsasagaban :) Szoval minden kozosegnek van etikaja. Az internetes
kozossegnek meg altalaban ugye netikettje ugy altalaban, es az is
ide tartozik hogy elobb RTFM  STFgoogle meg ilyesmi es utana irsz :)

--
- Gábor (larta'H)