[Mplayer-felhasznalok] off_video digitalizalas

Robert Klug rklug at arcor.de
Tue Sep 16 21:56:50 CEST 2003

Am Dienstag, 9. September 003 10:36 schrieb Toth, Bela (GECP):
> TV musorokat szeretnek digitalizalni, ehhez keresek valamilyen jo (csak
> linux alatt hasznalnam, ezert fontos lenne az mplayer alatti
> hasznalhatosag) es "olcso" digitalizalo kartyat. Ha tudtok ajanlani
> valamit, akkor azt nagyon megkoszonnem.

Szerintem is eleg egy bt484-es v. bt878 chipsetes egyszeru TV kartya a TV
musor digizesehez. En a zapping progit ajanlanam
(http://zapping.sourceforge.net/) es avval max felbontasban (768x576) max.
savszelessegel (8000 Mbit/s) mpeg-1-be grabbelni. Ha ekkora felbontast raw-ba
grabbelsz, akkor az kb. 1GByte/perc a HD-re.

8000 Mbit/s mpeg-1 az kb. 2 GByte/felora, szerintem ez csaladi video
arhivalasara eleg. Ha egy ilyen mpeg-1-t megallitasz, akkor szinte ugyan ugy
latszik a video jel zaja, mintha az erdetirol csinalnal egy screenshot-ot.

Allitolag ehhez mar egy 1GHz-es celeron is eleg. Aztan az mpeg-1-t ugy
konvertalod, ahogy jolesik.

Robi