[Mplayer-felhasznalok] MEncoder -sub opcio - MEGOLDAS

VMiklos mamajom at axelero.hu
Sun Nov 16 20:24:56 CET 2003

On Sun, 16 Nov 2003, Arpi wrote:

> valoban,vhogy elkerulte a figyelmem a sok flame kozott :)
megesik :-)

> ez pedig csak akkor okozhat segfaultot, ha a vo_font NULL vagy a pic_a NULL.
> ez pedig csak akkor lehet, ha nem tudta betolteni a font-ot.
> es telleg!:
>
> get_path('subfont.ttf') -> '/root/.mplayer/subfont.ttf'
> New_Face failed. Maybe the font path is wrong.
> Please supply the text font file (~/.mplayer/subfont.ttf).
> subtitle font: load_sub_face failed.
> szoval arrafele kene keresgelni.

persze, h nem tudja betolteni, mer nincs.

a dox szerint a fontot a ~/.mplayer/font-ba kell betenni a fontot
tehat ha letoltom az iso-2es arial fontot, akkor

root at vmhome:~/.mplayer/font# ln -s arial-24 font

es akko mondjuk ez lesz a font tartalma:

font.desc
iso-8859-2-a.raw
iso-8859-2-b.raw
osd-mplayer-a.raw
osd-mplayer-b.raw
runme*

tehat telleg nem lesz ~/.mplayer/subfont.ttf

annyit kell tehat csinalni, hogy szepen beteszed a kedvenc ttf fontodat a
~/.mplayer/subfont.ttf helyre es NEM SEGFAULTOL!

szemet kerdes meg, hogyha az mplayer lejatszasnal hasznalatos arialt
lehet-e valahonnan legalisan letolteni ttf-ben.
mer nekem most csak ugy jott ossze, h kiloptam a winfo$bol...

udv, VMiklos