[Mplayer-felhasznalok] matroxg550 tv-out

Arpi arpi at thot.banki.hu
Sun Nov 2 00:07:00 CET 2003

Hi,

> A hétvégén játszottam végre egy kicsit a családba nemrég érkezett
> g550-el és felmerült bennem  egy-két kérdés.
>
> .rpi korábban azt írta, azért nincs DVDMax-szerû TV kimenet Linux alatt,
> mert nincs BES a secondheaden, és hogy a BES-t nem lehet a CRTC2-vel

de attol meg lehet a second head-et a crtc1-el meghajtani (es az elso
ehad-et a crtc2-vel, ergo felcsereli a 2 kimenetet) es igy lehet
BES-ezni a tv-re. legalabbis matroxfb-vel, az X-es driver nem tudja
felcserelni imho

> meghajtani (ha jól emlékszem), és szerinte a Windows driver valamit
> trükközik a DVDMax-hoz, hogy a skálázást a CRTC1 csinálja és valahogy
> "átrakják"  a sechond headra

nem atrakjak.
imho 2 eset lehetseges win alatt:
1. ok is felcserelik a 2 head-et, tehat a crtc1 hajtja a tv kimenetet
2. nem BES-t hasznalnak a tv-n, hanem a YUV-kepes CRTC2-es framebuffert
  2.a. szofteversen rakjak ki a kepet oda, ami dvd-nel sima copy (DMA)
  mert ugyebar ugyanakkor a felbontas, nem kell scale
  2.b. a 3D-s GPU-t hasznaljak, mert annak mind1 hogy RGB-t vagy YUV-ot
  scalezik, es tud barhova a memoriaba (igy a crtc2-be is) irni

szerintem az 1. kizarva, mert win alatt ha jol emlexem (win98) dvdmax
modban a monitoron meg ment az overlay ablakba, csak ugyanazt kinagyitva
lattad a tv-n is

> Nos játszva Win2k alatt is kártyával, én egyértelmûen úgy látom, hogy a
> DVDMax kimenet NEM M.K.DIK Windows alatt sem úgy általában.
> Csak és kizárólag a video-overlay-t használó progik kimenetét rakja ki.

igen, mert oda van belehekkelve a windoz driverbe a hook
win alatt nem overlay-al (=fb) nem is lehet kepet kirakni YUV-ban...

> (Azaz pl.tv programok, media lejátszók, stb). Ha ilyen progi NEM fut,
> akkor secondhead-en nincs semmi (kék
> képernyõ a kompozit kimenetet nézve VCR-el).

igen

> Magyarul a Windows DVDMax csak a vide-overlay-t másolja a secondhead-re
> PAL szabvány szerint, a normál képet nem. Jól látom?

jol
de ez nem a hw miatt van igy, hanem a wines megoldas miatt
(nincs mas mod hogy a wines driver tudja hogy mit masoljon oda, a
desktopot meg nem fogja mert az RGB, a crtc2 meg YUV-ban van ilyenkor)

> Mellesleg érdekes tapasztalat g550-el, hogy a video kimenet BIOS általi
> aktiválásához teljesen elegendõ a TV-out kábelt feldugni a kártyára, a
> kábel vége akár szabadon lóghat (pontosabban ez a helyzet, ha  a kártyán
> DVI+HDB15 csati van és a DVI kimeneten egyidejûleg a DVI-HDB15 átalkítón
> keresztül fent van egy HDB15-csatis analóg monitor)

igen,e z g400-nal is igy van, gondolom az atalakitoban van egy rovidzar
valami 2 unused lab kozott vagy valami, es onnan erzekeli

amugy nekem g400 bios szinten nem kezel crtc2-t (plane nem tvout), ahogy
pl. az ati kartyak, pedig a VESA 3.0 eloirja ezt

Developer of MPlayer G2, the Movie Framework for all - http://www.MPlayerHQ.hu