Re: [Mplayer-felhasznalok] Mencoder kérdés

Tihanyi Attila tihanyi at mailbox.hu
Tue Mar 11 14:06:45 CET 2003

> Sziasztok !
 Hi
> Szeretnék áttérni a linux alatti rippelésre, kódolásra.
> Nézegettem a magyar doksit.
> Rá kell hangolodnom a logikájára.
> Emiatt érdeklődnék, hogy magyar doksin kívűl, ami atz aktuális
verzióba
> van becsomagolva van-e teljesebb, részletesebb, kicsit talán
> step-by-step leírás a lámák vagy kezdők részére. :)

en meg nem talalkoztam ilyennel, de valaki emlegetett a listan egy
keszulofelben levot... :-)
> Ha igen, akkor hol ? Pl az angol leirás teljesebb, mint a nagyar ?

Az angol mindig ujabb

> Vagy molyolgassam az arhivumot ?

Le lehet egyben tolteni. (a linket megtalalod igaz?)

> A lexikális háttértudásom eddig elég volt a win alatt. De átvettem a
> wines progik sajátosságait.
> Ezután a mencoder paraméterezése nagyon szokatlan.
> Ehhez az áttéréshez keresnék mankót?
>
> Mencodernek nincs, nem lesz grafikus felülete ?

Nincs es szerintem nem is kell... Azthittem leesek a szekrol mikor az
elso dvd -> avi megcsinaltam. win alatt ott ultem a gep mellett fel
napot+ inhuvelygyulladast kaptam a kattintgatastol itt pedig harom
parancs:

mencoder -dvd 1 -chapter 1-32 -vobsubout feliratneve -vobsuboutindex
0 -sid 1 -ovc frameno -o frameno.avi -oac mp3lame -lameopts
br=128:vbr3
    -chapter 1-2 meghatarozott resz
    -sid erteket a mplayer lejatszando -v adja
mencoder -dvd 1 -chapter 3-5 -ovc lavc -lavcopts
vcodec=mpeg4:vpass=1:vbitrate=1000 -oac copy -vop scale -zoom -xy
640 -o film_neve.avi
mencoder -dvd 1 -chapter 3-5 -ovc lavc -lavcopts
vcodec=mpeg4:vpass=2:vbitrate=1000 -oac copy -vop scale -zoom -xy
640 -o film_neve.avi
a codec parameterezeset lasd a doc -> libavc-options

aztan lehet jatszani a chapterekkel ha tobb cd re kell a file etc etc
etc. a fenti egy 10 perces avi pelda