[Mplayer-felhasznalok] Mencoder-es_xvid-et_nem_lehet_win-en_lej

"Süle Sándor" ssanyi_2 at mailbox.hu
Sun Mar 9 14:07:05 CET 2003

Mint már fentebb említettem az elkészült xvid-es fájlokat win-en a
mediaplayer nem játssza le, de a virtual és a nandub meg tudja nyitni.
Tudom, hogy a media player egy nagy sz at r, ebben egyet is értünk, de két
azonos módon elkészült fájl közül csak az egyiket tudom vele lejátszani,
pedig csak a codec-et változtattam meg.

 Az xvid-et így csináltam:
cat *vob | mencoder -ovc frameno -o frameno.avi -oac mp3lame -lameopts
vbr=3:q=9:aq=9:mode=1 -aid 130 -
cat *vob | mencoder -oac copy -o /dev/null -ovc xvid -xvidencopts
bitrate=753:4mv:pass=1 -vop scale=576:320 -
cat *vob | mencoder -oac copy -o BTF1.avi -ovc xvid -xvidencopts
bitrate=753:4mv:pass=2 -vop scale=576:320 -

Ez nem lejátszható a mediaplayer-rel! Egyéként jó!

Ha divx-et csinálok így:
cat *vob | mencoder -oac copy -o /dev/null -ovc lavc -lavcopts
vcodec=mpeg4:vbitrate=753:vpass=2:vqmin=2:vhq:v4mv -vop scale=576:320 -
cat *vob | mencoder -oac copy -o BTF1.avi -ovc lavc -lavcopts
vcodec=mpeg4:vbitrate=753:vpass=2:vqmin=2:vhq:v4mv -vop scale=576:320 -

Ezt minden további nékül lejátssza!
Ráadásul a dvd-ről vagy a -dvd-device opcióval készült xvid is ok!
Csak ha a cat *vob módszert használom akkor nem lesz lejátszható a
windowson a fájl. Csak ezeket a filmeket lerippelve kaptam és ezért csak
így tudom megoldani a tömörítést! Ezért gondolom, hogy a mencoder-rel
van a probléma. Az avi (gondolom) csak egyféleképpen jó.