[Mplayer-felhasznalok] Re: UNIX offtopic

John McKein grobs at freemail.c3.hu
Wed Mar 5 18:19:21 CET 2003

Hello!!!

On Tue, 2003-03-04 at 20:51, Kosa Attila wrote:

> Es vajon mi alapjan lenne mountolva? Most nem akarom beidezni neked a
> kernel forraskodjanak megfelelo reszletet, de nezz utana, ha nem hiszed:
> a kernel bootolasanak utolso lepese az, hogy megprobalja elinditani az
> init-et (ezt keresi egy par helyen, szepen latszik a forrasban). Szoval
> akkor meg egyedul a / van mountolva, semmi mas...

Es egy adatbazishoz ez nem eleg??? Ha a tovabbi beallitasok az
adatbazisban vannak, akkor onnan mar fel lehet huzni a tobbi
file-rendszert. Az adatbazis egyebkent lehet initrd -ben is, es akkor
meg root sincs felhuzva.

> Egyebkent az egesz elkepzeles nekem szoges ellentetben allonak latszik a
> Unix hagyomanyaival. Es nem is tamogatnek egy ilyen elkepzelest, ha
> beleszolhatnek a dologba.

Ez egy elmeleti vita amibol valosag soha sem lesz, mert bizonyos dolgok
nem valtoznak. Raadasul a programok stabilitasa eleg messze van attol,
hogy egy komplex adatbazist valamelyik ne szurjon el nehany nap alatt. A
GConf -os cuccot is kepesek percek alatt tonkretenni ugy, hogy csak a
~/.gnome -s konyvtarak gyalulasaval lehet helyrehozni.

> Ha nem talal /etc/inittab fajlt, akkor megall, es kezzel kell megadnod
> neki a runlevelt.

Az csak egy init tipus a sok lehetoseg kozul. Az init=/bin/sh -ra pl.
nem sokat vacakol. De busybox -ban levo init ha nem talal /etc/inittab
-ot, akkor a bedrotozott szerint kezd el dolgozni, szal nem all meg.
Egyebkent az inittab -ok 99% -a tok egyforma. Szal attol, hogy jelenleg
van olyan init tipus ami var ha nem talal /etc/inittab -ot, az nem
jelenti azt, hogy ez mindig igy jo, persze azt se, hogy ez igy rosz, de
azt biztosan nem jelenti, hogy mindig szukseg van inittab -ra.

grobs