[Mplayer-felhasznalok] Re: Mplayer-felhasznalok Digest, Vol 3, Issue 6

Szasz Pal spacel at email.ro
Tue Mar 4 07:41:36 CET 2003

Hello

(ebbol en sem maradhatok ki :-)

> Ennek a gondolatnak a win -hez semmi koze. PC -s (szemelyi szamitogep,
> amin keves program  van) elv, ami linux -on (unix -on), es mostmar win
> -en is elkepzelhetetlen. Viszont egyaltalan nem rosz elv ha tenyleg
> keves programunk van.
Szoval jo ha keves program van ? Akkor valasz ki a /bin /usr/bin es
/usr/local/bin -bol 10 programot es elj azzal
Szerintem azert jo ez a dolog (marmint osszeszedni a binarist), mivel a
linuxos programok jobban egyuttdolgoznak mint a windowsosok.
Szoval egy cat ... | grep ... | sed ... eleg rondan nezne ki, ugy hogy:
/programs/cat/cat.exe ... | /programs/grep/grep.exe ... |
/programs/sed/sed.exe ...
Windowson inkabb magugkank valoak a programok, ahol megis szukseg van
komunikaciora, akkor ott van az OLE

> Na igen. Es rogton van 3 darab bin. A /bin a rendszer indulasahoz,
> helyreallitasahoz szukseges dolgok, a /usr/bin amivel dolgoznak a gepen,
> es a /usr/local/bin ahova csak helyben hasznalt (sokszor devel) cuccok
> kerulnek. Akkor miert van csak 2 etc (/etc es /usr/local/etc)???
Ha megnezed a csomagokat, akkor latod, hogy egy-egy csomagban a binarisok
a /bin-be es /usr/bin-be is kerulnek
A config file-ok szerintem nem csak egy-egy apro programra vonatkoznak,
hanem inkabb csomagra (pl. samba). Ezert szerintem mar se annyira logikus,
hogy miert kelljen csak az /usr-t kulon elmenteni...

> Az info egy FSF talalmany es meg ok se hasznaljak. Tudnam minek talaltak
> ki meg egy hypertext -et :o( Az elhelyezese /usr/info es /usr/share/info
> valtozo, es elvileg /usr/share/info a szabvanyos. Mivel csak az FSF
> hasznalja, egymas kozt igazan megbeszelhetnek.
Szerintem ez inkabb ugy van, hogy az elejen /usr/info volt, most meg
/usr/share/info lett, de azert muxik a regi konyvtarral is kompatibilitasi
okokbol.

> A root es a usr normalis esetben kulon file-rendszer. Ergo ertelmes
Akkor az en rendszerem nem normalis ?

> lenne azon a file-rendszeren tarolni a config file -okat ahol maga
> program van. Ahogy a local -ban levo szemetek configjait sem ontod a
> /etc -be.
Mint mar mondtam, szerintem azert, mert az /usr/bin es a /bin nem
annyira szedszedheto

> file-rendszerbol. Az, hogy minden a /etc -be megy, a PC -s, mindent egy
> konyvtarba elvet koveti, holott lehet, hogy root es usr policy egesz
Milyen PC-s elv, hogy minden egy konyvtarba ?
Ezt nem teljesen ertem, egyesek szerint akkor az a PC-s elv,
hogy minden egy konyvtarba, masok szerint meg az, hogy minden
programnak sajat konyvtara ... hmm...

> Lassan a devfs melle etcfs is lesz, mert az is attekinthetetlen, a vegen
> pedig minden linux disztribucio egy bazinagy kernel lesz, es abbol
> fogunk kulonbozo fs -eket (catfs, lsfs, cpfs) mount -olni :o)
Remelem ezzel csak viccelsz :-))
Ugyanis procfs-ben es devfs-ben van logika (annak ellenere, hogy az
utobbi nagyon idegesito is tud lenni), de az etcfs-ben mar nem nagyon
(mivel annak szerkezete nem valtozik)

+ MPLAYER kerdes:

Tv-bol veszek fel, minden szep es jo lenne, kiveve azt, hogy a felvetel
elejen akadozik. Az fps 15-el kezd es csak kb 10mp mulva eri el a 25-t.
Pedig a proci nincs is kihasznalva (1.7es P4 celeron)
Utanna viszont megy stabilan. Mitol van ez, es hogy lehetne ezen segiteni ?

Pali