[Mplayer-felhasznalok] UNIX offtopic

Toth Csaba tocsa at inf.bme.hu
Mon Mar 3 19:34:34 CET 2003

Hi!

On 3 Mar 2003, John McKein wrote:

> On Sat, 2003-03-01 at 23:42, Arpi wrote:
> Hulye dolog, hogy /usr/bin -ben levo cuccom config -ja a /etc -ben van,
> de valaki kitalalta, hogy ez a linux szabvany, ergo ez van. Szal ez nem
> debian specifikus dolog hanem fhs.

Pontosan, fhs. De miert is hulye dolog? Olyan, hogy egy programnak
konyvtara van, leginkabb windozer paradigma. Itt a egy program futtathato
resze a megfelelo bin konyvtarban, konfigfajlja az etc-ben, helpje a man
es az info konyvtarakban van. stb. Igy pl. a help kezelo rendszereknek egy
helyen vannak a help fajlok. Konnyebben ervenyesithetok security policy-k,
ha a futtathatok ill. a konfigfajlok kulon particion vannak.

> Azert megkerdeznem egyszer, hogy ha kidobom a root file-rendszerem a
> /usr alol, akkor ki fogja nekem osszevadaszni a config file -okat ami a
> megmaradt file-rendszer(ek)hez kell???

Kidobod? Az miert jo?

Egyebkent azzal, hogy pl. az etc-ben egyutt vannak a konfig fajlok, qrva
konnyen le tudod menteni szalagra, es ilyen vesz eseten visszatolteni.
Kepzeld, ha minden konfigfajl mashol lenne, hogy vadasznad ossze?

Udv.

--

tocsa