[Mplayer-felhasznalok] flip-flop

Gábor Lénárt lgb at lgb.hu
Sat Mar 1 19:58:35 CET 2003

On Sat, Mar 01, 2003 at 07:38:38PM +0100, Arpi wrote:
> Hi,

> Mert van sok program ami valamiert nem GPL, _vagy_ a debianosok szerint nem
> GPL (pl. mplayer :)). de attol meg free, opensource stb, csak epp RMS-nek
> nem tetszik. pine, qmail etc, sorolhatnam hetekig.

Es szerinted pl qmail hogy lehetne? Tilatjak binaris formaban a terjesztest.
Akkor hogy is kerulhetne be? Amugy VAN qmail Debian-ban! apt-get install
qmail-src. Utana kiadod a build-qmail parancsot es szepen meg is csinal
mindent ... Amugy nyilvan egy CSOMO dolog nem GPL, hanem pl BSD vagy X-like
licensz, vagy apache stb es megis ott vannak ...

> szerinted.

Szerintem se :) Mondom, nekem poccre ment, egyetlen egy problema nelkul ...
Nekem amugy meg mindig az a Debian-om van amit egyetemen tettem fel
eloszor, igaz azota kb 4 merevlemezen is "jart", mindig atvittem az "uj
szerzemenyre", meg ofkoz volt mar rengeteg upgrade, de megis, ua cca
6 eve talan ... Es megsincs osszeganyolva .... pedig nekem is van jo
sok sajat cumom, meg ami nem csomagbol van. Csak tudni kell nem tonkrevagni
az egeszet es ugy feltenni.

> NEM binarisokat modositottam. hanem configfilet, /usr alatt.
> miutan fel napi munkam az apt-get szepen csendbe felulirta, rtfm-be
> megtalaltam hogy ha modositani akarom akkor kopizni kell etc ala es ott
> atirni... de miert?

Erre emlekszem. A readme-ben kulon le volt irva hogy az NEM config file
megha neked ugy is tunik!

> de miert egyszerubb irni egy scriptet 1 sor beirasa helyett?
> na mind1.

Talan mert egy file-ban irogatni nehezebb ha pl van benne 10000000 bejegyzes,
es a kozepebol akarsz egyet kitorolni? :) Nem veletlen hogy a flat file
dolog ideje kezd lejarni ... Lasd pl az /etc/passwd lecserelesenek otletet
a reiser4 file plugin dolgaival ... Es tobbe akkor nem kell arra sem setuid-es
program hogy modositsa a user a sajat passwordjet de masehoz ne ferjen hozza
(security). A UNIX jo dolog (!) de felette is eljar az ido, ha nem fejlodne ...

- Gábor (larta'H)