[Mplayer-felhasznalok] mencoder hiba - kockas kep

Attila _attila at index.hu
Fri Feb 28 08:40:07 CET 2003

Sziasztok!

Találtam egy hibát (vagy feature-t?) ami akkor jelentkezik, ha egy gyengébb minőségben bejövő adóról próbálok meg felvételt készíteni. A kép egy percen belül többször is kockássá és homályossá válik, majd rendbe jön.

Rendszer: Debian Woody 3.0r0
Kernel: 2.4.20
libc: 2.2.5
XFree86 Version 4.1.0.1 / X Window System
(protocol Version 11, revision 0, vendor release 6510)
Release Date: 21 December 2001
gcc version 2.95.4 20011002 (Debian prerelease)
GNU ld version 2.12.90.0.1 20020307 Debian/GNU Linux
GNU assembler 2.12.90.0.1 20020307 Debian/GNU Linux

CPU: PII Celeron 533Mhz
RAM: 256MB
Videokártya: ATI Rage Mobility-P, chip type 4C4D (LM), 2x AGP, 4MB SGRAM (Gatos ati.2 driverrel)
Hangkártya: VIA VT82C686 AC97 (Epox Cu133A alaplapra integrálva)
(a 2.4.20-as kernel OSS driverével)
Tv tuner: Pinnacle PCTV Studio (BT878)

mencoder -tv on:driver=v4l:norm=PAL:width=352:height=288 -o tv.avi -oac copy -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4 -noskip

Próbáltam a vhq opcióval is, de nem javult meg.

Van egy észrevételem és egy kérdésem is:

A listák archívumához és a doksihoz tartozó keresőben nem lehet ékezetes szövegre keresni.

A doksi szerint a fenti hangkártyához a sourceforge.net-en, ill. az ALSA-ban levő drivereket ajánlott használni. Ezek jobbak a kernelben levő drivernél? (Eddig nem tűnt fel hogy a kernel drivere rossz lenne, de nem is teszteltem túl sokat.)

Még egy kérés:

Magánban tudnátok olyan linuxos video editáló programot ajánlani amivel lehet nagyobb méretű divx-et keyframe-ek között is vágni?

Attila