Aw: Re: [Mplayer-felhasznalok] felvetel indul

rklug at arcor.de rklug at arcor.de
Thu Feb 27 16:45:16 CET 2003

----- Original Nachricht ----
Von:     Janos.Zana at elfiz2.kee.hu
An:      mplayer-felhasznalok at mplayerhq.hu
Datum:   27.02.03 12:02
Betreff: Re: [Mplayer-felhasznalok] felvetel indul

> mar
> hol találom?

> allitani
> >
> Hát, az egyszerû: nincs hang input a tvtuner kártyámon...
> Ja, mégegy: A Pinaccle M$ program tud hangot felvenni. De én a Linux
> barátja vagyok! Üdv, János

Ember, mielott video felvetellel szivsz, gyakorold a hangfelvetelt wavrec-cel (wavplay csomag) vagy ecasound-dal. KDE alatt a multimedias csomagban van szep grafikus mixer, azon be tudod allitani hogy mirol vegyen fel (piros led) es a felvetel hangerejet is tudod szabalyozni.
Ha alsa hangdrivered van, akkor az install utan ne'mit mindent. De ha egyszer mar beallitodtad a neked tetszo hangeroket, akkor nem felejti el reboot utan sem.

Kell az M$ proginak kell kabel a hangkartya es a TV kartya koze v. nem? Ha nem, akkor linux alol is tudsz direktbe a TV kartyarol hangot felvenni. Ha meg M$ alatt is kell a kabel, akkor az M$ is a hangkartyadrol vesz fel, nem a TV kartyarol.

Eloszor probalj meg xawtv-vel TV-t nezni es ha akkor hallod a TV hangjat, akkor van ra eselyed, hogy fel is tudjad venni. (Lehet, hogy a TV kartya mixerenek is fel kell nyomni  a hangerejet) Bttv-nel a 'nincs hang' az egy kulon fejezet, a bytesex-en talalsz rola biztosan valamit.

Mar lassan gondolkodom rajta, hogy az RTFM tartalmu leveleket direkt a /dev/null-ba iranyitsam. Ha valaki billentyut ragad, miert csak ezt a par betut kepes begepelni. Ismeritek jol a grep-et, pillanatok alatt ki lehet vele vagni az ide tarozo reszt.

Robi