[Mplayer-felhasznalok] felvetel indul

Robert Klug rklug at arcor.de
Tue Feb 25 22:39:28 CET 2003

Szia!

Legeloszor is egy ovatos kerdes: Csak olyan programot tudsz hasznalni, amihez
magyar nyelvu doksi is van, vagy az angolt is megerted?

Am Dienstag, 25. Februar 2003 21:50 schrieb Janos.Zana at elfiz2.kee.hu:
> FAQ:
>    Q: Működik a tuner, MPlayerrel jó a kép is, hang is, de a MEncoder
>           nem enkódol audio-t!
>           A: Linuxon a TV hangjának kódolása még nincs kész, dolgozunk
>           rajta. Jelenleg csak BSD-n működik.
>
> Lehet, hogy emiatt nincs hang a felvételben?
> Amúgy a TV-kártyámnak nincs hang bemenete:
>
> 00:0d.0 Multimedia video controller: Brooktree Corporation Bt848 TV with
> DMA push (rev 12)
> Ezért nagyfrekvenciás bemenetről tudok csak felvételt készíteni.

Ha Bt848-as kartyaval akarsz felvenni, akkor nezz korul a www.sf.net-en ilyen
projektek utan keresve, mint ffmpeg, mjpegtools, nvrec. Ill. probald ki az
xawtv-bol a streamer-et (bytesex.org - innen erdemes letolteni az aktualis
bttv drivert is) Az mjpeg_howto-ban van angolul es nemetul nagyon jo leiras
arrol, hogyan erdemes analog jelbol digit videot csinalni.

Nagyabol az a lenyeg, hogy NE a HF benetet hasznald a kartyan, hanem lehetoleg
S-VHS jelet adj neki, vagy ha az nincs, akkor compositot. Az audiot meg
hangkartyaval kell a videoval parhuzamosan felvenni. Vagy utolag es videohoz
valahogyan hozzakeverni a hangot. En nem ismerek olyan hangkartyat, ami
helybol AC3-t vesz fel...

Amit Te irtal kepmeretet, az csak VCD-re eleg vagy meg arra se. Ugyanis a HF
jel annyira zajos, hogy a zaj kodolasara megy el a legtobb info ill. az
eredeti jelben sincs annyi info, hogy az ertekes jelet ki lehessen szurni.
Amit en csinaltam eddig ilyen felvetelt, az nekem meg mjpeg aviban tomorites
nelkul se tetszett minden tovabbi lepes meg ront a minosegen. (Sot a
Bt848-nek mintha nem lenne tisztesseges e'le'nk pirosa.)

Szoval szerintem teljes felbontasu TV kepeket kellene felvenni es rogton mjpeg
avi-ban minel kevesebb veszteseggel tarolni. Ehhez az 1GHz Athlonom meg eppen
keves volt a tavaj februari softwarekkel - az nvrec-t meg nem probaltam.

Az szinte biztos, hogy az mencoder (me'g) nem arra valo, hogy analog TV jelet
realtime AVI-ba konvertalja.

> Hol találom az AC3 dekódert(kódert)?
Kinek a milyen AC3 dekoderet?

Robi