[Mplayer-felhasznalok] Hardwaretema

Robert Klug rklug at arcor.de
Mon Feb 24 22:30:36 CET 2003

Sziasztok!

Egy-ket hardwares kerdesem lenne, miutan esett itt nehany szo nehany TV
kimenetrol.

Nekem noname GeForce2-m van, azzal win98 alatt a TV-nken csak fekete-feher
kepet lattam. Azt nem tudom, hogy a win98 driver csak NTSC vagy csak S-VHS
jelet kuld a TV-nek, az biztos, hogy a TV egyiket se tudja fogadni. Linux
alatt az nVidia drivert be tudtam allitani, hogy szines legyen a kep
(composit, PAL), de kerete az mardt. Azt me'g ki akartam probalni, hogy az AV
erositonk hatha attudja keverni az S-VHS jele't az nVidia-nak olyan
kompozitra, amit szepen keret nelkul fog megjeleniteni a TV, de a leirasotok
szerint ennek semmi ertelme.

A vdr csak olyan digit belter kartyan hajlando a felveteleit lejatszani,
aminek TV kimenete is van vagy DXR3 hardwarerel felszerelt kartyakon. Ezeknek
a kartyaknak milyen minosegu a kimenete? Lehet azoknak a kimenetet ugy
konfigolni, hogy composit jel jojjon rajtuk, vagy csak S-VHS jel jon beloluk
es ki kell dobni a TV-nket? - Az mplayernek es van olyan resze, ami ilyen
hardwarere nyomja kepet. Van valami elonyuk ezeknek a kartyaknak?

Valamikor az nVidia kartyakat azzal adtak el, hogy hardwarebol jatszak le az
mpeg-t (TNT1 v. 2). En azert valasztottam nVidia-t, mert abban remenykedtem,
hogy a chipset tovabbfejlesztes reszekent az mpeg2-t is tamogatja. Van
egyaltalan olyan aktualis video chipset, ami ilyesmit tamogat?

Sot naiv modon azert vettem TV kimenet nelkuli digit belteri kartyat, mert
mondvan egy gepbe eleg egy TV kimenet is. Leirasaitok alapjan csak azert van
egyes kartyakon TV kimenet, mert egy olyan filleres csatival tobb penzt lehet
elkerni erte, de ami jel kijon rajta, az nem er semmit.

Mellesleg ha en megengedhetnem magamnak, akkor egy 72 Hz-es VGA jelet dugnek
egy XGA kivetitore es azt neznem. Amig meg az nem elerheto, addig eleg egy 19
inches monitor is.

Szoval miert nem lehet veszteseges mpeg-pes-t monitoron tisztessegesen
lejatszani? Ez nem fontos senkinek? Vagy talan pont az a fontos, hogy ne
legyen ilyen open source progi? Vagy egy 2 eves CPU meg nem birja? A tavajiak
mar lazan birjak.

Azert mar olvasom a forraskodokat, igy lesz elobb-utobb ilyen vdr-mplayer
plugin kimerevitett keppel.

Robi