[Mplayer-felhasznalok] g400 tv-out

Kosa Attila atkosa at shinwa.hu
Sun Feb 23 20:02:34 CET 2003

On Sun, Feb 23, 2003 at 05:11:38PM +0100, Arpi wrote:

> [...]
> idealis dualhead tvout setupot letrehozni. Mi az idealis? elso headen
> accelerated X vagy akar textmode konzol, teljesen fuggetlenul a 2. headtol
> amin szepen 50 Hz-re vsync-elt, overscannelt kep a TV-re.
>
> Tapasztalataim szerint 2 fele modszer lehetseges linuxon:
> I. framebufferes hack-ek, elsosorban matrox kartyakkal.
> igy az elso head megy ugy-ahogy, altalaban nem ugy ahogy kene (nem
> accelerated vagy valami), a masodik head-en meg korrekt vsyncelt kep van.
> ilyet lehet 3 modon:
> 1. matroxfb siman, -vo fbdev:/dev/fb1 (software scaling)

Ezt meglehetosen egyszeruen el lehet erni Matrox G450-es kartyan,
az archivumban biztosan meg lehet talalni az url-t, ahonnan a
kernelpatch-et es a szukseges leirast le lehet szedni.

> II. X-es dualhead.

Allitolag tud ilyet is ez a kernelpatch, de az iroja szerint
4.2-es X-szel meg nem sikerult senkinek osszehozni. Igaz, eleg
regen neztem szet az adott oldalon... Nekem meg nem volt
szuksegem arra, hogy tv-n X-ezzek :)

> a g400-nak itt az a lenyege (bar asszem mostanra mag g450/g550-el is megy
> ez, de csak asszem, nem neztem utana) hogy fbset-el tetszolegesen
> programozhatod a CRTC-t ami a tv-t hajtja meg, igy akarmilyen overscan ill.
> felbontas beallithato ami 1-az-1-ben megy ki a tv-re igy nincs scale ami
> elbassza a kepminoseget, foleg ha interlaced a stuff.

Ezt meg sosem probaltam a g450-nel. Elegedett voltam (vagyok) azzal,
hogy a monitoron X alatt egy xtermben elinditva az mplayert, a tv-n
szepen lathato a film. Erdemes kiserletezni az altalad felvazolt
dologgal? Miben lesz mas a tv-n torteno megjelenites, mint a
-vo fbdev -fb /dev/fb1 -vop expand=768:576,scale=768:-2 osszeallitasnal?

--
		Udvozlettel
				    Zsiga