[Mplayer-felhasznalok] g400 tv-out

Arpi arpi at thot.banki.hu
Sun Feb 23 17:11:38 CET 2003

Hi,

> Most akkor vagy hulye vagyok, vagy hulye vagyok, de nem arrol szol az
> egesz mplayer levlista allandoan, hogy g400-on lehet a legjobban,
> legszebben, leggyorsabban, legfuggetlenebbul, legstb.... kirakni a filmet
> tv-re?

> Tehat akkor korrekten osszefoglaltam?

:)

Szoval, a szomoru igazsag az, hogy egyik kartyaval sem lehet egyszeruen,
idealis dualhead tvout setupot letrehozni. Mi az idealis? elso headen
accelerated X vagy akar textmode konzol, teljesen fuggetlenul a 2. headtol
amin szepen 50 Hz-re vsync-elt, overscannelt kep a TV-re.

Tapasztalataim szerint 2 fele modszer lehetseges linuxon:
I. framebufferes hack-ek, elsosorban matrox kartyakkal.
igy az elso head megy ugy-ahogy, altalaban nem ugy ahogy kene (nem
accelerated vagy valami), a masodik head-en meg korrekt vsyncelt kep van.
ilyet lehet 3 modon:
1. matroxfb siman, -vo fbdev:/dev/fb1 (software scaling)
2. matroxfb + mga_vid + TVout/* stuff (hardware scaling, 1. head unaccel)
3. dfbmga, ez elvileg a crtc2-t hajtja meg hw accelesen, allitolag muxik
   (legalabb 2 embernek!:)) de eleg maceras belodni (directfb sose volt egy
   egyszeru akarmi, kernelpatchelni kell, konfigolni stb)
   viszont ha sikerult mukodesre birni akkor a windozos driver dvdmax
   funkciojat kapod... (hwaccel overscanes kep, hw-es osd-vel)

II. X-es dualhead.
ilyen az nvidia twinview-je, az ati vesa-s hekkje, a matrox x-es driverje
dualhead modban. lenyeg, hogy kapsz egy 640x480 vagy 800x600 vagy ilyesmi
szabvanyos felbontasu kepet (aminek nem sok koze van a tv-n szabvanyos
720x576-hoz, szal vagy kilog, vagy belog, vagy scalezni kell) raadasul
altalaban nincs szinkronban a tv kepfrissietssel, igy jo kis jitter effekt
is van a gyorsan mozgo (pl. kamera panning) kepen.
viszont elso headen megy az x jol, lehet quekez3-azni filmnezes kozbe... :)

ha valaki a filmet akarja nezni, tv-n, a leheto legjobb minoegben, akkor
kell a g400. en sosem allitottam sehol (sot, a doksiban ez le is van irva)
hogy a g400-al siman egyszeruen menni fog minden faszan es kveklezhetsz x
alatt filmnezes kozbe.

a g400-nak itt az a lenyege (bar asszem mostanra mag g450/g550-el is megy
ez, de csak asszem, nem neztem utana) hogy fbset-el tetszolegesen
programozhatod a CRTC-t ami a tv-t hajtja meg, igy akarmilyen overscan ill.
felbontas beallithato ami 1-az-1-ben megy ki a tv-re igy nincs scale ami
elbassza a kepminoseget, foleg ha interlaced a stuff.
az mar mas kerdes hogy ezt mindnekinek maganak kell a tv-jehez egyszer
kikiserletezni. ami a tvout dirbe van ilyen TV-* scriptek azok az en tv-mhez
pont jok (nincs sehol fekete keret de ki sem log tul sok a kepbol).

Developer of MPlayer, the Movie Player for Linux - http://www.MPlayerHQ.hu
    "However, many people beg for its inclusion in Debian. Why?" - Gabucino
  "Because having new software in Debian is good." - Josselin Mouette
"Because having good software in Debian is new." - Gabucino