[Mplayer-felhasznalok] surround

Janos.Zana at elfiz2.kee.hu Janos.Zana at elfiz2.kee.hu
Wed Feb 19 22:25:37 CET 2003

A gépemben síma sztereo hangkártya van. Leszedtem a kép méretét azért,
hogy ne legyen a TV-n túl nagy a fekete sáv. A 2,38-as képből 1,77-est
csináltam így:

mencoder -oac copy -ovc lavc -vop crop=456:0:76:0 /f/asterix.avi -o
aster.avi

Azt sajnos nem tudom, hogy az eredeti AVI milyen forrásból származik. Még
az is lehet, hogy rajta van a 6 csatornás surround hang. Erről csak úgy
tudok meggyőződni, hogy VCD-re írom, és az asztali DVD lejátszón
lejátszom. Igen ám, de (ehhez is kezdő vagyok) úgy tűnik, hogy a hang csak
szimpla sztereo. Kérdésem: lehet-e, hogy a hangkártya hardverje
kétcsatornásítja a hangot? Kell-e emiatt változtatnom a command line
paraméteren: "-oac copy"?
Üdv, János

Key fingerprint = C4 F1 E6 BD BD 77 D8 C4  22 54 B6 1E E5 53 FF A8
- - -   Good rest to all that keeps the Jungle Law!  (Kipling)  - - -