[Mplayer-felhasznalok] Fw: nem megy a dvd :)

Sandor Farkas farkas.sandor at vnet.hu
Wed Feb 5 20:49:55 CET 2003

Hello,

nem tudom mekkora segitseg a kovetkezo, de nehany hete valamennyire
hasonlo problemaval szivtam en is. A tanacsok egy reszet ugy kaptam igy
most reszben mas tollaval ekeskedem :-)

-  lehetseges ok hogy a via chipset nincs beforditva a kernelbe
   Nalam ez ugy jelentkezett Suse8.1 alatt hogy egyszeruen nem engedte
   bekapcsolni a DMA-t a DVD-re
   Teendo a kernel forditas mellett a DMA bekapcsolasa, ezt lehet a
Yast2-bol,
   illetve az /etc/sysconfig/hardware nevu file-ban.

Kiserleteni lehet a (root-kent) meg a kernel forditas elott a
 hdparm -d /dev/hdd
illetve a
hdparm -I /dev/hdd
sorokkal hogy mit allit az egysegedrol, illetve -d1 eseten be engedi-e
kapcsolni a DMA-t.

Remelem hasznos amit irtam,
Sanyi

Ps.: az erdekes az laikus szemmel hogy a RedHat 7.2 a 2.4.10-7-es
kernelevel
siman lejatszotta a filemeket, azaz a chipset-tel sem volt baja es a
DMA-t is bekapcsolta!
(Gondolom mplayer-t forditottal es nem a Suse8.1-eset hasznalod.)